۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
روزانه ۱۵ اداره یا وزارتخانه پرمصرف تذکر دریافت می‌کنند
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

روزانه ۱۵ اداره یا وزارتخانه پرمصرف تذکر دریافت می‌کنند

رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از ارسال ۱۰ تا ۱۵ تذکر به ادارات و وزارتخانه‌های پرمصرف برق موجود در تهران خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تغییر ساعت کاری در ادارات بسیار تأثیرگذار بوده است افزود: در روز اول اجرای این طرح، حدود ۶۰ درصد از هدف گذاری هزار مگاواتی که برای کاهش مصرف در بخش اداری و دستگاه‌های اجرایی داشتیم، محقق شد.

وی گفت: پیش بینی می شود در دو یا سه روز آینده با توجه به تذکراتی هم که برای کاهش مصرف، به دستگاه‌های پرمصرف داده شده، روند اجرایی بهتر خواهد شد ادارات باید برای استان‌هایی که در مناطق عادی هستند نیم ساعت قبل از پایان کار، وسایل سرمایشی و کولرها را از مدار خارج کنند که این موضوع در کاهش مصرف بسیار تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: اجرای این طرح روزانه هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف برق به دنبال دارد.

رجبی مشهدی افزود: برای تأمین برق یا باید نیروگاه ساخته شود که زمانبر و نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است و یا سقف مصرف کنترل شود که این روش با تعیین ساعات اوج مصرف و در نظر گرفتن تمهیداتی برای کاهش و یا مدیریت مصرف در آن زمان، قابل کنترل است. ما امسال این کار را تقریباً انجام دادیم، اما اثر گذاری آن وابسته به صرفه جویی مصرف کنندگان بستگی دارد.

وی گفت: در هیچ شرایطی زیاد مصرف نکنید و سعی کنید در ساعت‌های اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف در منزل استفاده نکنید یا حداقل به طور همزمان استفاده نشود.

رجبی مشهدی افزود: امروز ۲۳ خردادماه است و ما تا این لحظه هیچ خاموشی ناشی از کمبود تولید در سراسر کشور نداشته ایم. وضعیت شبکه سراسری برق از همه چیز مهمتر است. آن هم تا این لحظه پایدار بوده است و توانستیم برق همه مشترکان را برابر برنامه‌هایی که طراحی کرده بودیم تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: سالانه به صورت متعارف یا سال‌هایی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه ساخته شده که امسال این رقم تا ۶ هزارمگاوات نیروگاه هدفگذاری شد.

وی گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از آن به مدارآمده و از این طرف هم در بخش مصرف هم همکاری خوبی را مشترکان با ما دارند بخصوص در ساعت‌های اوج مصرف،، ولی لازم است بخش خانگی که تقریباً نیمی از مصرف کشور را به خودش اختصاص می‌دهد قدری صرفه جویی کند. شاید حتی ۱۰ درصد صرفه جویی در این بخش خیلی بتواند تأثیرگذار باشد.

رجبی مشهدی افزود: شاه کلید عبور از زمان اوج مصرف امسال این است که مردم ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ است را رعایت کنند.

وی بیان کرد: امسال تشویق خوبی در بخش خانگی در نظر گرفته شده است. در این طرح به ازای هر یک کیلو وات ساعت کاهش مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود که قیمت متوسط قبض‌های برق آن‌هایی زیر الگو هستند حدود ۱۰۰ تومان است یعنی حدود ۵ برابر آن را خریداری می‌کنیم. مثلاً اگر کسی سال قبل ۳۰۰ کیلووات استفاده می‌کرده بتواند آن را ۲۵۰ کیلووات ساعت کند، ۲۰ درصد کاهش مصرف داشته، قبض اش رایگان می‌شود. یا اینکه از ۳۰۰ کیلووات ساعت بیاید ۲۰۰ کیلووات ساعت حتی حدود ۳۰ هزار تومان از ما بستانکار می‌شود برای دوره‌های بعدی یا اینکه نقدی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در مناطق گرمسیر هم این خیلی تأثیرگذار است. تعرفه قیمت برق هم همان تعرفه‌ای است که از بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده بوده و در آنجا هم پیش بینی شد آن‌هایی که زیر الگوی مصرف هستند تعرفه شان مثل سال‌های قبل باشد. مشترکانی که بیش از الگو هستند به صورت پلکانی افزایشی است مخصوصاً آن‌هایی که خیلی پرمصرف هستند. حدود ۲ درصد از مشترکین خانگی ما بیش از ۲ برابر الگو در هر منطقه مصرف می‌کنند بعضی از این‌ها ۲۰ برابر یک مشترک معمولی استفاده می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۶٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha