۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
تامین مطمئن آب در تابستان پیش‌رو، اولویت جدی وزارت نیرو| کاهش ۲۳ درصدی خروجی مخازن سدها
سخنگوی صنعت آب کشور مطرح کرد

تامین مطمئن آب در تابستان پیش‌رو، اولویت جدی وزارت نیرو| کاهش ۲۳ درصدی خروجی مخازن سدها

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به تامین مطمئن آب در تابستان پیش رو، گفت: مدیریت مخازن و سدها، کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها، اولویت جدی وزارت نیرو است.

به گزارش بازار، فیروز قاسم‌زاده، با اشاره به محدودیت منابع آبی ناشی از اقلیم کشور ایران، اظهار کرد: به‌منظور مدیریت مطمئن تامین آب به‌ویژه در بخش شرب، مدیریت مخازن سدها و کنترل هفتگی برنامه منابع و مصارف سدها از اولویت‌های جدی وزارت نیرو در دولت سیزدهم بوده، به‌طوری که با کنترل صورت‌گرفته روی مصارف، خروجی مخازن سدها در سال جاری حدود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به شرایط کم بارشی دو سال اخیر و برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب شرب و کشاورزی برای عبور بدون تنش از کم آبی تابستان پیش‌رو، افزود: ممنوعیت کشت‌های پرآب‌بر از جمله برنج در استان‌های مختلف کشور یکی از موضوعاتی است که با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و مشارکت مردم، باید ساماندهی شود؛ قطعا نباید این کشت‌ها در استان‌های با پتانسیل پایین منابع آب کشت شوند.

این مقام مسئول همچنین در پایان، ضمن درخواست از مردم برای رعایت الگوی مصرف مطابق اطلاع‌رسانی‌های وزارت نیرو، از تلاش برای رفع محدودیت‌های آبی در کشور خبر داد.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha