بخش خصوصی و دولت، در کنار هم برای اعتلای اقتصاد
روایت رئیس اتاق ایران از دیدار صمیمانه با رئیس‌جمهور؛

بخش خصوصی و دولت، در کنار هم برای اعتلای اقتصاد

شافعی، در یادداشت خود به بیان جزئیاتی از دیدار صمیمانه هیات رئیسه اتاق ایران با رئیس‌جمهور پرداخته و همفکری دو طرف برای استفاده از توان بخش خصوصی برای اعتلای اقتصاد پرداخته است.

به گزارش بازار، روز گذشته ۲۲ خردادماه، هیات رئیسه و دبیر کل اتاق ایران دیداری صمیمانه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور داشت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، قائم‌مقام وزیر صنعت و رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم در این جلسه حضور داشتند.

در این نشست، رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق ایران، نقطه نظرات خود را در زمینه‌های اقتصادی به‌تفصیل بیان کردند. لزوم تحول رابطه نزدیک دولت و بخش خصوصی، توجه به نظرات کارشناسی بخش خصوصی با تکیه‌بر ایفای نقش قانونی اتاق به‌عنوان مشاور قوای سه‌گانه، همچنین استفاده از ظرفیت‌های قابل‌توجه اتاق‌های سراسر کشور و مجموعه بزرگ تشکل‌های اقتصادی در هموارسازی مسیر حرکت فعالان بخش خصوصی از مواردی مهمی بود که به آنها پرداخته شد.

مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نیمه‌تمام و طرح جهش مسکن و همچنین استفاده از ظرفیت اتاق‌های مشترک در توسعه روابط خارجی و صادرات کالا و خدمات و استفاده مناسب‌تر از شورای گفت‌وگوی ملی و استانی از موارد دیگری بود که مورد توجه رئیس‌جمهور قرار گرفت. وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز که ریاست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد، بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ارائه راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی تأکید کرد.

در بخشی از نشست صمیمانه، رئیس‌جمهور تصریح کرد که بخش خصوصی باید میدان‌داری کند و به این امر باید التزام داشت. ایشان بر مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های نیمه‌تمام و طرح جهش مسکن و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی تأکید داشت و گفت‌وگوی جدی در این زمینه‌ها را الزامی دانست.

رئیس‌جمهوری، حضور وزرا در شورای گفت‌وگو را نیز مورد تأکید قرار داد و حضور بخش خصوصی در سفرهای خارجی در کنار دولت را نیز مورد توجه قرار داد.

آیت‌الله رئیسی، استفاده از نظرات کارشناسی اتاق‌ها در تصمیم‌گیری‌ها را نیز بااهمیت دانست و بر لزوم توجه به آن تأکید کرد. هیات رئیسه اتاق ایران، از توجه رئیس‌جمهور صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند و امیدوار است که این دیدار صمیمانه، همکاری دولت و بخش خصوصی را به سمت مطلوب هدایت کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha