۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
هشدار کرونایی در پکن و نگرانی های تورمی قیمت نفت را کاهش داد

هشدار کرونایی در پکن و نگرانی های تورمی قیمت نفت را کاهش داد

رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر پکن موجب شده تا امیدواری ها برای افزایش سریع تقاضای انرژی چین کمرنگ تر شود.

به گزارش بازار، قیمت نفت در آغاز مبادلات روز دوشنبه بیش از ۲ دلار کاهش داشته است که علت اصلی آن افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در پکن و تشدید نگرانی های تورمی در جهان بوده است.

رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر پکن موجب شده تا امیدواری ها برای افزایش سریع تقاضای انرژی چین کمرنگ تر شود. از سوی دیگر نگرانی ها درباره تورم و رشد اقتصادی جهان فشار زیادی را بر بازار نفت وارد کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با ۲.۰۶ دلار کاهش به ۱۱۹.۹۵ دلار رسیده است. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با ۲.۱۳ دلار کاهش ۱۱۸.۵۴ دلار داد و ستد شده است. مقام های چینی نسبت به رشد فزاینده موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر پکن هشدار داده اند.

افزایش چشمگیر تورم در آمریکا نیز فشار زیادی را بر بازارهای مالی و کامودیتی جهان وارد کرده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، چین مهمترین خطر برای کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت به شمار می رود ولی بهبود تدریجی تقاضای چین می تواند یک عامل مثبت قوی برای بازار نفت طی هفته های آینده باشد.

قیمت نفت برنت و سبک آمریکا طی هفته گذشته با رشد بیشتر از یک درصدی روبرو شد آن هم پس از رشد تقاضای انرژی در ایالات متحده و لغو تدریجی برخی محدودیت های کرونایی در شهرهای بزرگ چین.

کد خبر: ۱۵۵٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha