۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD به پایین ترین سطح ماه
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD به پایین ترین سطح ماه

جفت ارز EUR/USD روز دوشنبه به نرخ حدودی ۱.۰۴۹۵ رسید تا طی یک روند نزولی سه ماهه، به پایین ترین نرخ ماهانه خود برسد.

به گزارش بازار، اعلام گزارش شاخص تورم ایالات متحده در روز جمعه هفته گذشته منجر به شکل گیری تغییرات چشمگیری به سود دلار آمریکا در بازار فارکس شد. در همین راستا، جفت ارز EUR/USD روز دوشنبه به نرخ حدودی ۱.۰۴۹۵ رسید تا طی یک روند نزولی سه ماهه، به پایین ترین نرخ ماهانه خود برسد.

این جفت ارز اصلی تا پایان روز جمعه پس از آنکه داده‌های تورم آمریکا انتظارات افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را تقویت کرد، بیشترین ضرر هفتگی از اواخر آوریل به این سو را ثبت کرد.

با این حال، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) به ۸.۶ درصد سالانه در مقابل ۸.۳ درصد مورد انتظار افزایش یافت؛ در حالی که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده در مقایسه با افت مورد انتظار از ۶.۲ درصد در ماه قبل به ۵.۹ درصد، نهایتا به ۶.۰ درصد افزایش یافت.

به غیر از اعداد تورم ایالات متحده، ترس از شیوع مجدد کرونا در چین و کشمکش‌های چین و آمریکا، اخیراً بر سر تایوان، نیز بر قیمت یورو/دلار آمریکا تأثیر گذاشته است. پکن شاهد طی روزهای اخیر، شاهد افزایش مبتلایان کرونایی بوده که ترس از اجرایی سازی قرنطینه های سفت و سخت در چین، ترسی مزمن در بازارهای جهانی ایجاد کرد.

وی فنگه، وزیر دفاع چین نیز اخیرا اعلام کرده که روابط چین با ایالات متحده بر سر یک دوراهی قرار دارد. این سیاستمدار چینی همچنین اضافه کرد که اگر کسی تلاش کند تایوان را از چین جدا کند، پکن تا پایان چنین جنگی مبارزه خواهند کرد. وی همچنین تاکید کرد: کسانی که به دنبال استقلال تایوان هستند عاقبت خوبی نخواهند داشت.

در قاره سبز نیز چندین سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا (ECB) مانند مدیس مولر، مارتین کازاکس و رابرت هولزمن تلاش کردند تا در مورد افزایش ۲۵ واحدی در ثانیه نرخ بهره بانک مرکزی منطقه‌ای در جولای توضیح داده و سعی در اجرایی سازی نرخ بهره بانکی هستند.

تحلیل تکنیکال EUR/USD
در شرایط فعلی، RSI در ناحیه فروش بیش از حد قرار گرفته بیش از حد فروش، کاهش بیشتر این جفت ارز را در محدوده حمایت ۱.۵ ماهه خود و نزدیک به ۱.۰۴۷۰ به چالش می کشد.

از طرف دیگر، عقب نشینی اصلاحی فعلی ممکن است در ابتدا ۶۱.۸% و ۵۰% فیبوناچی اصلاحی صعودی را هدف قرار دهد که با این حساب، اهداف یعدی صعودی به ترتیب در حدود ۱.۰۵۱۵ و ۱.۰۵۷۰ خواهند بود. در نمودار زیر می توانید نقاط مقاومت و حمایت جفت ارز EUR/USD را طی ساعات و روزهای آینده ملاحظه فرمایید:

کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD به پایین ترین سطح ماه

کد خبر: ۱۵۵٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha