۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
ناظر پولی مستقل برای اردبیل معرفی می‌کنیم
وزیر اقتصاد در گفتگو با بازار:

ناظر پولی مستقل برای اردبیل معرفی می‌کنیم

اردبیل- خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: ناظر پولی مستقل با همکاری بانک مرکزی برای استان اردبیل معرفی می‌شود.

سید احسان خاندوزی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و ضرورت پیگیری طرح‌های مصوب، نشستی را با مسئولان استانی انجام دادیم تا با همراهی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مسئولان تلاشگر این استان بتوانیم موانع و مشکلات را از پیش روی فعالان اقتصادی برداریم.

وی تصریح کرد: در این سفر نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی با رویکرد حل مشکلات و موانع آنها برگزار کردیم که امیدواریم با پیگیری این مصوبات و اعمال قوانین و مقررات تسهیل‌گر، پشتیبانی‌های لازم را از کارآفرینان انجام دهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از تخصیص منابع ماده ۵۶ برای طرح‌های اولویت‌دار استان به ویژه پروژه کلیدی راه آهن خبر داد و گفت: بانک‌های عامل موظف شدند تا منابع ماده ۵۶ را با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام در مرحله افتتاح تأمین کرده و در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.

خاندوزی افزود: در حمایت از بخش تولید و اشتغال مقرر شد تا از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه مبالغ مورد نظر پرداخت و ظرفیت‌های واحدهای تولیدی بیشتر مورد حمایت و همراهی قرار گیرد.

وی از انتخاب مقام ناظر پولی برای استان اردبیل به شکل مستقل خبر داد و بیان کرد: در حوزه گمرکی و با هدف تسهیل در فعالیت‌های صادرکنندگان و تجار، مقرر شد تا دستگاه اکس. ری در کوتاهترین زمان در گمرک بیله‌سوار فعال شود.

خاندوزی از واگذاری اختیارات بیشتر در حوزه مالیات و پرداخت تسهیلات برای مدیران استانی خبر داد و اضافه کرد: مقرر شد شورای هماهنگی بانک‌ها سقف پرداخت تسهیلات را افزایش داده تا پشتیبانی لازم از طرح‌های توسعه اقتصادی انجام شود.

وی در مورد بسته ضد تورمی نیز بیان کرد: با مشارکت وزارت اقتصاد و دارایی، صمت و همراهی بانک مرکزی قرار است این بسته ضد تورمی در کوتاهترین زمان تهیه و بعد از تصویب در ستاد اقتصادی دولت، برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر اقتصاد دولت سیزدهم از اصلاح و ویرایش نهایی این بسته ضد تورمی خبر داد و گفت: سعی ما بر این است تا اجرایی شدن این بسته کنترل بازار و کاهش تورم را در جامعه به شکل قاعده‌مند و اصولی شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha