۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
افزایش قیمت مواد اولیه سبب توقف صادرات می شود
در گفتگو با بازار؛

افزایش قیمت مواد اولیه سبب توقف صادرات می شود

ساری- بخشنده، فعال در صنعت غذایی در مازندران، افزایش قیمت مواد اولیه در داخل را سبب رشد هزینه ها و توقف صادرات و از دست دادن بازارهای خارجی دانست.

حسین بخشنده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از سال ۹۵ این مجموعه راه اندازی شد،ایده بسته بندی جدید را از جمله دلایل راه اندازی مجموعه صنایع غذایی ذکر کرد و گفت: غوره میوه جات و رب در بسته بندی های جدید شامل پاکت چندلایه بسته می شود و رب ۷۰ گرمی از جمله تولیدات بوده و صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله رومانی، آلمان، روسیه وغیره از برنامه ها است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ موفق به حضور در بازارهای صادراتی شدیم، گفت: نوسانات بازار از مهمترین موانع بود ولی اکنون توانستیم به بازارهایی راه یابیم که محصول تولیدی بازارپسندی خود را دارد.

این تولیدکننده افزایش بی رویه مواد اولیه را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: بازار صادارت افزایش قیمت را نمی پذیرد و افزایش قیمت مواد اولیه در داخل منجر به توقف تولید و صادرات می شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی شهد در ساری با اظهار اینکه هنوز نسبت به افزایش قیمت محصولات اقدام نکردیم، گفت: زمانی که مواد اولیه خرید قبلی باید نسبت افزایش قیمت ها براساس نرخ های جدید مواد اولیه اعمال کنیم.

وی گفت: در حال حاضر گوجه را از گنبد و گلستان ویا از جنوب تهیه می کنیم .

کد خبر: ۱۵۵٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha