۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
خودروسازان از افکار پوسیده دولتی فاصله بگیرند
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان از افکار پوسیده دولتی فاصله بگیرند

تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور در ظرفیت های مختلف از جمله صنایع موشکی، هوافضا و نانو پیشرفت دارد، ولی در صنعت خودرو توفیق چندانی کسب نکرده است.

بازار؛ گروه خودرو: صبح امروز در مرکز همایش های ساپکو، گروه صنعتی ایران خودرو، همایشی تحت عنوان ظرفیت های همکاری شرکت های دانش بنیان با ایران خودرو، برگزار کرد. در این همایش، وزارت صمت، اعضای کمیسیون و معادن مجلس سورای اسلامی و مدیران شرکت های دانس بنیان و خودروساز حثور دارند. ظاهرا و در مقام کمله ایران خودرو به دنبال توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان است. اما در مقام عمل ظاهرا نباید انتظار چنین موضوعی داشت‌. زیرا، پیشتر و در دوره مدیران عامل اسبق نیز مشتبه این نمایش ها برگزار می شد، اما خروجی قابل توجه نداشت.

عزیز اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به عنوان نخستین سخنران این همایش، گفت: چگونه است که کشور در ظرفیت های مختلف از جمله صنایع موشکی، هوافضا و نانو پیشرفت دارد، ولی در صنعت خودرو توفیق چندانی کسب نکرده است.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار مجلس شورای اسلامی تا کنون، مخالف دخالت ایدرو و دولت در صنعت خودرو بودیم و هستیم. علاقمند به آن هستم که اگر با مدیرعامل ایران خودرو، آقای خطیبی تماس گرفتم، بگویند با مدیر عامل بنز یا تویوتا جلسه دارد. ظرفیت عظیمی در بخش خصوصی و قطعه سازی در صنعت خودرو وجود دارد و ارتقا قطعه سازان سبب بهبود محصول می شود.

تالارپشتی،بیان کرد: ایران خودرو از تفکر پوسیده دولتی فاصله بگیرد، به مدیر عامل قبلی و مدیرعامل فعلی گله کردم که در مراسم ها بیشتر به دنبال شعار نباشند و ملت از وضعیت خودرو راضی نیستند. امروز صبح در دفتر وزیر صمت به آقای خطیبی گفتم، اعتقاد پیدا کردیم که برنامه های شما اثر بخش است‌.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha