۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
بیش از ۴۰۰ واحد راکد در صنعت نساجی احیا می‌شود
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت:

بیش از ۴۰۰ واحد راکد در صنعت نساجی احیا می‌شود

محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از احیا و فعال سازی ۴۰۵ واحد در صنعت نساجی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، افسانه محرابی با اشاره به فعالیت حدود ۵ هزار و ۸۰۰ واحد نساجی و پوشاک در کشور گفت: در سه سال گذشته حدود ۲۰۰ واحد راکد در این صنعت به چرخه فعالیت بازگشته اند و فعال سازی ۴۰۵ واحد راکد باقی مانده نیز در دستور کار برنامه امسال قرار گرفته است.

وی درخصوص وضعیت صنعت نساجی و پوشاک در سال گذشته افزود: سال گذشته تولید در صنعت نساجی و پوشاک حدود ۱۲ درصد رشد داشته و در بخش صادرات نیز این صنعت رشد ۸ درصدی را به لحاظ وزنی و رشد ۱۱ درصدی را به لحاظ ارزشی تجربه کرده است.
محرابی با اشاره به مشکلاتی که فعالان صنعت نساجی و پوشاک به واسطه افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، افزایش دستمزد و افزایش تعرفه انرژی با آن مواجه اند، گفت: صنعت نساجی یک صنعت اشتغال زاست و به واسطه شرایط ایجاد شده که افزایش قیمت تمام شده تولید را رقم زده است، برای کاهش فشار بر تولیدکننده ها، کاهش نرخ تعرفه‌ها و تامین منابع مالی را از طریق سرمایه در گردش و طرح تامین مالی زنجیره‌ای در دستور کار قرار داده ایم.

وی همچنین به نیاز مواد اولیه وارداتی در این صنعت اشاره کرد و افزود: در بخش مواد اولیه، بیش از ۵۰ درصد پنبه مورد نیاز صنعت نساجی، وارداتی است و در بخش الیاف آکریلیک نیز، با توجه به نیاز ۱۲۰ هزار تنی این صنعت، حدود ۹۹ درصد وابسته به الیاف وارداتی هستیم و اگر کارخانه پلی آکریل راه اندازی شود می‌تواند ۴۵ هزار تن از نیاز داخلی را تامین کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha