۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
«تیمورلو» پایتخت سیر ایران
فیلم استان‌ها؛

«تیمورلو» پایتخت سیر ایران

تبریز- شهر تیمورلو به قطب و پایتخت سیر آذربایجان و ایران معروف است و سالانه قسمت زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی این شهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، تیمورلو یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان آذرشهر واقع شده‌است. در شهریور ماه ۱۳۹۰ با تصویب هیئت دولت، روستای تیمورلو به شهر تبدیل و به عنوان شهر تیمورلو شناخته شد. این شهر از گذشته‌های دور به‌دلیل خاک حاصل‌خیز و آب کافی یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامی استان بود.

هم اکنون این شهر به قطب سیر آذربایجان و ایران تبدیل شده و سالانه قسمت زیادی از محصولات کشاورزی تولیدی این شهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

محصول عمده کشاورزی در تیمورلو سیر است و به جهت موقعیتی که این شهر دارد، یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش سیر شمال غرب کشور در این منطقه قرار گرفته و بسیاری از کشاورزان و خریداران محصولات کشاورزی و به خصوص سیر برای خرید و فروش به بازار تیمورلو می‌آیند.

«تیمورلو» پایتخت سیر ایران

بازار سیر تیمورلو محل خرید و فروش سیر تولیدی تیمورلو، آذرشهر، گوگان، دستجرد، قراغیل و اقصی نقاط کشور است.

سیر محصولی آبی و در صورت کمبود بارندگی آبیاری می‌شود ولی در مقایسه با سایر محصولات سبزی و صیفی محصول کم آب بوده که با توجه به محدودیت منابع آبی در تیمورلو که درحاشیه دریاچه ارومیه قرار دارد، توسعه کشت این محصول مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۵۵٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha