۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
۳ گام مهم برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد

۳ گام مهم برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت از سوی شهرداری‌ها و اعطا تسهیلات دولتی سه گام مهم برای تسریع در بازسازی مناطق فرسوده است.

به گزارش بازار، محمد آئینی گفت: اگر می‌خواهیم مناطق فرسوده را نوسازی کنیم باید شهرداری‌ها در گام اول مدت زمان صدور پروانه را طبق مصوبه شورای عالی اداری، به یک هفته کاهش دهند. این پروسه در حال حاضر به طور متوسط بیش از ۸ ماه زمان می‌برد!

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت، انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان در مناطق ناکارآمد شهری را افزایش می‌دهد، گفت‌: شرایط اداری مجوزهای در رابطه با پایان کار ساختمان، آب، برق، گاز و ... در محدوده بافت‌های فرسوده باید تسریع و صدور آن کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تخفیف ۵۰ درصدی در عوارض صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها را گام دوم در تسریع نوسازی بافت‌های فرسوده دانست و گفت: این میزان می‌تواند تا ۱۰۰ درصد نیز افزایش یابد.

آئینی با اعلام اینکه اعطا تسهیلات دولتی گام سوم سرعت بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده است، گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خودشان از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha