۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
افزایش میزان وام‌های چین در ماه می تا ۱.۸۹ تریلیون یوان

افزایش میزان وام‌های چین در ماه می تا ۱.۸۹ تریلیون یوان

میزان وام‌های جدید بر حسب یوان در کشور چین در ماه می ۱.۸۹ تریلیون یوان بود.

به گزارش بازار، داده های بانک مرکزی چین در روز جمعه نشان داد که وام های جدید بر حسب یوان چین در ماه می بالغ بر ۱.۸۹ تریلیون یوان (حدود ۲۸۲.۱ میلیارد دلار آمریکا) بوده است. به گفته بانک مرکزی چین، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۲ میلیارد یوان افزایش یافته است.

ام تو (M۲) معیارعرضه پول که پول نقد در گردش و تمام سپرده ها را پوشش می دهد، سالانه ۱۱.۱ درصد افزایش یافت و در پایان ماه گذشته به ۲۵۲.۷ تریلیون یوان رسید. نرخ رشد ۰.۶ واحد درصد بیشتر از پایان فروردین و ۲.۸ واحد درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. M۱، که پول نقد در گردش به اضافه سپرده های تقاضا را پوشش می دهد، در پایان ماه می به ۶۴.۵۱ تریلیون یوان رسید و نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد افزایش داشت. M۰، مقدار پول نقد در گردش، با ۱۳.۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۹.۵۵ تریلیون یوان در پایان ماه گذشته رسید. در ماه می، این بانک مرکزی در مجموع ۸ میلیارد یوان پول نقد خالص از بازار خارج کرد.

تامین مالی اجتماعی جدید، اندازه گیری وجوهی که افراد و شرکت های غیرمالی از سیستم مالی دریافت می کنند، در ماه گذشته به ۲.۷۹ تریلیون یوان رسید که نشان دهنده افزایش ۸۳۹.۹ میلیارد یوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. داده‌های روز جمعه نشان داد که سپرده‌های جدید یوان هم در کشور چین در ماه می به ۳.۰۴ تریلیون یوان رسیده که ۴۷۵ میلیارد یوان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تا پایان ماه گذشته، مجموع سپرده‌های یوان موجود به ۲۴۶.۲۲ تریلیون یوان رسید که نسبت به سال گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش داشت. در ماه می، تسویه حساب های یوآن برای تجارت فرامرزی بالغ بر ۸۰۶ میلیارد یوان بود. اخیراً بانک مرکزی چین بر تصمیم خود برای اجرای سیاست پولی محتاط در سال جاری تاکید کرده و گفته که از ابزارهای سیاست پولی کلی و ساختاری برای حفظ این اقتصاد در محدوده معقول استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha