۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
 ستاد مبارزه با قاچاق کالا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کند
نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کند

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنایع نساجی و پوشاک گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکنون به وظایف ذاتی خود در تعیین مصادیق کالای قاچاق عمل نکرده است.

به گزارش بازار، مجید نامی با اشاره به آخرین اصلاحات صورت گرفته در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در تبصره ۴ ماده ۱۸ این قانون، شرایط و نحوه مبارزه با کالای قاچاق مشخص شده است، اما با وجود گذشت سه ماه از ابلاغ قانون جدید هنوز بخش‌های دولتی و حاکمیتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت مصادیق قاچاق را براساس این قانون معرفی نکرده اند.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کند، گفت: وقتی پیگیر اجرای قانون از دستگاه‌های مربوطه می‌شویم، وزارت صمت می‌گوید معرفی مصادیق در حال بررسی و انجام است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز می‌گوید منتظر هستم تا وزارت صمت مصادیق را ابلاغ کند و این کشمکش مدت هاست بین این دو نهاد ادامه دارد.

نامی با اشاره به جذابیت قاچاق در شرایط کنونی افزود: مسئولان اگرچه اعلام می‌کنند که آمار قاچاق کاهش یافته است، اما مشاهدات میدانی حکایت از افزایش کالای قاچاق دارد، چراکه با وجود افزایش نرخ ارز، افزایش تورم و افزایش هزینه تولید، قاچاق جذابیت پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha