۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
ریل توسعه کشور متحول شود| وجود ۷۰ هزار بیکار در استان اردبیل
نیکزاد در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد؛

ریل توسعه کشور متحول شود| وجود ۷۰ هزار بیکار در استان اردبیل

اردبیل- نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، باید ریل توسعه کشور تغییر پیدا کند.

علی نیکزاد در حاشیه جلسه فعالان اقتصادی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نگاه دولت و مجلس، نگاه حمایتی از بخش خصوصی و فعالان این حوزه است تا به عنوان افسران جنگ اقتصادی حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های آنها بدون اقتصاد رانتی، فساد و دلالی انجام شود.

وی وجود ۷۰ هزار بیکار را در استان اردبیل بدترین شرایط اجتماعی و اقتصادی اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای این بیکاران دغدغه جدی ماست که امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این نیروهای جوان، آماده و مستعد جذب بازار کار شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت پرداخت ۹ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب در سفر رئیس جمهور را در حمایت از بخش خصوصی و فعالیت‌های اقتصادی یادآور شد و تصریح کرد: باید اختیارات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات افزایش یافته و با کمترین کارشکنی بانک‌ها این منابع را پرداخت کنند.

نیکزاد افزود: از محل سفر رئیس جمهور ۱۹ هزار میلیارد تومان به استان‌ها منابع تخصیص یافته که سهم استان اردبیل در پرداخت منابع نقدی ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی گلایه برخی از مرغداری‌ها و دامداری‌ها را در پرداخت نشدن تسهیلات دامدار کارت یادآور شد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی قرار بود ۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان خط اعتباری برای دامداران و مرغداران تسهیلات بدون ضمانت پرداخت شود که در استان اردبیل از این رقم ۴۱۰ میلیارد ریال برای ۴۷۰ طرح مرغداری و دامداری پرداخت شده است.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب در سفر رئیس جمهور با هدف حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی، امیدواریم ریل توسعه کشور تغییر یافته و عدالت اجتماعی در توزیع منابع مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی اقدام انقلابی دولت را در حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه و مردمی یارانه‌ها یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت ۲۱ سال، راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست که برای تکمیل این پروژه به ۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

نیکزاد ضرورت تأمین این منابع را از محل ماده ۵۶ تسهیلات بانکی یادآور شد و ادامه داد: بانک‌های عامل باید در کوتاهترین زمان منابع ماده ۵۶ را پرداخت کرده و شفاف در این زمینه گزارش ارائه کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اجرای خط جدید لوله انتقال گاز به استان اردبیل خبر داد و گفت: معاون وزیر نفت قول مساعد برای اجرای این خط جدید داده است تا در فصل کاری این پروژه آغاز شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha