۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
هشدار نسبت به وبسایت های جعلی و مشابه سامانه بام

هشدار نسبت به وبسایت های جعلی و مشابه سامانه بام

بانک ملی ایران نسبت به وبسایت های جعلی با آدرس و دامنه مشابه سامانه بام به منظور کلاهبرداری و فیشینگ حساب مشتریان هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، گزارش های واصله از فعالیت جدید سایت جعلی با آدرس مشابه سامانه بام بانک ملی ایران خبر می دهد که ممکن است کاربران را دچار اشتباه کرده و از این طریق اطلاعات حساب آنها برای سواستفاده و کلاهبرداری سرقت شود.

بانک ملی ایران از مشتریان گرامی درخواست دارد با افزایش دانش خود در استفاده از خدمات الکترونیکی و اینترنتی، نسبت به امکان سوءاستفاده افراد سودجو، هوشیار باشند.
کاربران سامانه های اینترنتی باید به نکات امنیتی لازم برای تشخیص سایت معتبر از صفحه جعلی آگاه بوده که وجود قفل ایمنی کوچک در قسمت آدرس بار به ویژه در سایت‌های بانکی یکی از این موارد است.

همچنین آدرس سایت باید همانند دامنه های بانک حتما از دامنه ir باشد اما معمولا سایت های فیشینگ، دامنه های مختلف دیگر دارند.

نکته بعدی URL یا آدرس سایت است که باید حتما از پروتکل امنیتی SSL استفاده کرده یا همان //:https داشته باشد. درگاه‌های الکترونیکی پرداخت بانک‌ها زیرمجموعه شاپرک هستند و حتما باید پسوند یا پیشوندی در آدرس وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است، موضوع جعلی بودن وبسایت‌ مذکور به مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) گزارش شده و اقدامات قانونی لازم در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha