۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
 فعالیت ۱۸ دوربین فراپادمانی متوقف شده است
رئیس سازمان انرژی اتمی:

فعالیت ۱۸ دوربین فراپادمانی متوقف شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسیر صهیونیست هاست، گفت: باعث تاسف است که یک نهاد بین المللی توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به تشریح آخرین تحولات در حوزه هسته ای و مناسبات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و قطعنامه تصویب شده در شورای حکام آژانس پرداخت.

وی گفت: فناوری های پیشرفته امروزه جزو مولفه های قدرت است. در ۲۰ سال گذشته تمام شیوه ها و رفتارها و عملیات روانی و تحریم هایی که اعمال کرده و قطعنامه هایی که وضع کردند در راستای پیشبرد این سیاست بوده که جمهوری اسلامی ایران را متوقف کنند.

اسلامی اظهار داشت: چرا ایران برجام را پذیرفت؟ برای اینکه اعتمادسازی کند. ایران در همین راستا پذیرفت حرکت هسته ای خود را کُند کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ادعای رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران و پیروی آژانس خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که یک نهاد بین المللی توسط یک رژیم نامشروع مورد بهره برداری قرار گرفته و حیثیت آن را زیر سوال ببرد.

وی با اشاره به حسن نیت و حسن ظن در برجام از سوی ایران خاطرنشان کرد: این به هیچ وجه مورد توجه قرار نمی گیرد. یک داد و ستدی بوده است.

اسلامی گفت: ما عملیات هیجانی ماجراجویانه انجام نمی دهیم. ما رسما اعلام کرده ایم برنامه هسته ای ما چیست. براساس اساسنامه آژانس این سازمان وظیفه دارد برای گسترش برنامه هسته ای به کشورها کمک کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسیر صهیونیست هاست.

وی درباره اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی و توقف فعالیت دوربین های فراپادمانی گفت: ما ضبط دوربین های برجامی را به عنوان باقیمانده حسن نیت نگهداشته بودیم ولی الان که اتهامات واهی و غیرقابل قبول مطرح شد، تصمیم اخیر اتخاذ شد. به عنوان مثال در بحث مکان های ادعایی با این که اعلام کردند موضوع جابرابن حیان بسته شده، هر سه ماه یک بار از جابر ابن حیان بازرسی می کنند و صفحه اورانیوم فلزی که به دنبال آن بودند دیدند که در جابرابن حیان است.

اسلامی بیان کرد: اراده ای در شخص مدیرکل مشاهده نمی شود که قانع نشود. به فعالیت تعدادی از دوربین های فراپادمانی آژانس خاتمه دادیم و فردا هم به فعالیت بقیه خاتمه می دهیم که کلا تعداد آنها ۱۷ الی ۱۸ تاست. ماشین های جدید را نصب کرده و گازدهی را شروع کردیم. برای گازدهی ماشین های پیشرفته IR۶ بازرسان آژانس آمدند و بازدید کردند.

وی همچنین به اقداماتی که سازمان انرژی اتمی با دانشگاه ها داشته پرداخت.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      سلام ودرودبایدهنگام مواجهه بادشمن محکم قدم برداشت وشجاعانه تصمیم گرفت، حرکت به جلوی شمادشمن رابه عقب نشینی وامی‌دارد، لذابایددرهمه ابعادچنین تصمیم گرفت،،، درخصوص اقتصادنیزبایدبایدچنین باشد