۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
برنامه کمیته امداد برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی

برنامه کمیته امداد برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی

رئیس کمیته امداد از برنامه این نهاد برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان روستایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، سیدمرتضی بختیاری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، توانمندسازی مددجویان را یکی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد دانست وگفت:ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌ها ازطریق اشتغال، تامین مسکن و ارتقای خودباوری و خوداتکایی مددجویان از محورهای اصلی توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش است.

وی با تشریح برنامه‌های کمیته امداد برای کمک به اشتغال مددجویان، افزود: به کارآفرینان و موسسات دانش‌بنیان به شرط ایجاد اشتغال برای ۲۰ مددجو، تا سقف دو میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیته امداد بااشاره به نقش مسکن در آرامش و کاهش هزینه‌های خانوار زیرپوشش، اظهارکرد: در بخش مسکن روستایی ۴۰ هزار واحد مسکن درحال ساخت است که سهم استان کردستان بیش‌از هزار واحد است و امیدواریم تا پایان سال تحویل مددجویان شود.

بختیاری تصریح کرد: درصورت اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه‌ها، تا سه سال آینده در سطح استان مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت.

ولی در سطح شهر به دلیل مشکل زمین، نیازمند همکاری مسئولان و دستگاه‌های مرتبط هستیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان گفت: کمیته امداد در موضوع قرض‌الحسنه بسیار خوب عمل کرده است که توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در کشور نیازمند کمک خیران است.

وی افزود: مردم استان کردستان و روحانیون اهل سنت، اعتقاد بالایی به قرض‌الحسنه دارند و باید تلاش کنیم این فرهنگ توسعه یابد.

رئیس کمیته امداد همچنین با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیدار و گفتگو کرد.

بختیاری در این دیدار با تقدیر از مردم نیکوکار و خیر استان کردستان گفت: مردم این استان سال گذشته ۱۳۸ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند که این مشارکت قابل تقدیر است.

وی بابیان اینکه هشت هزار کودک یتیم و محسنین توسط ۱۸هزار حامی در استان کردستان حمایت می‌شوند، افزود: ۳۷میلیارد تومان از میزان کمک‌های خیران سال گذشته در زمینه کمک به این کودکان بوده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      سلام من چند وقت تحت پوشش هستم و من ۴۳ سالمه و بیست ساله ازدواج کردم و توی روستا زندگی میکنم و یک پسر دارم و مستاجر هستم و چند سال پیش با وام خانه ای ساختم ولی نتوانستم تکمیلش بکنم الان هم باید قست وام بدهم و الان میخواستم ببینم که ایا کمیته امداد به من کمک میکند تا خانه ام رو تکمیل بکنم لطفا به من جواب بدهید ۰۹۱۸۶۶۵۴۹۶۸