۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
آذربایجان؛ نخستین مقصد کالاهای ایرانی به حاشیه خزر
سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد

آذربایجان؛ نخستین مقصد کالاهای ایرانی به حاشیه خزر

لطیفی، سخنگوی گمرک اعلام کرد: کشور آذربایجان باخرید ۱۲۱ هزار و ۳۳۸ تن کالا به ارزش ۱۱۴ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۵۳ دلار اولین مقصد کالای صادراتی ایران به کشورهای حاشیه خزر است.

به گزارش بازار، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک افزود: روسیه با ۱۹۸ هزار و ۶۶۳ تن کالا به ارزش ۶۸ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۳۷۲ دلار در جایگاه دوم، ترکمنستان با خرید ۲۳۲ هزار و ۳۵۹ تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۷۸۲ دلار در جایگاه سوم و قزاقستان با خرید ۹۴ هزار و سه تن کالا به ارزش ۲۰ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۳۳ دلار در جایگاه چهارم صادرات ایران به کشورهای حاشیه خزر قرار دارند.

سخنگوی گمرک درخصوص میزان واردات از کشورهای حاشیه خزر گفت: روسیه با فروش ۴۴۳ هزار و ۶۸۱ تن کالا به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۹۱۱ دلار اولین مبدا فروش کالا به ایران در بین همسایگان در دریای مازندران است. قزاقستان با فروش ۹۳ هزار و ۵۹۷ تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۷۹۵ دلار در شدوم، آذربایجان با فروش چهار هزار و ۸۶۴ تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۲۹۴ هزار و ۲۵ دلار در جایگاه سوم و ترکمنستان با فروش ۱۲ هزار و ۴۳۳ تن کالا به ارزش پنج میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۶۰ دلار در جایگاه چهارم واردات ایران از کشورهای حاشیه خزر قرار دارند.

لطیفی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی ارزش تجارت غیرنفتی با چهار کشور حاشیه دریای خزر در دو ماه نخست امسال گفت: از مجموع تجارت ۹۰۰ میلیون دلاری، ۲۶۳ میلیون و ۱۹ هزار و ۴۴۰ دلار سهم صادرات و ۶۳۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۳۱ دلار سهم واردات بوده است.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha