۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
تصمیم پاکستان برای افزایش واردات برق از ایران

تصمیم پاکستان برای افزایش واردات برق از ایران

وزیر برنامه ریزی دولت پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان با اشاره به مشکلات کمبود برق در پاکستان خواستار افزایش صادرات برق ایران به این کشور شد.

به گزارش بازار، در حالی که پاکستان این روزها با مشکل کمبود برق دست و پنجه نرم می‌کند، وزیر توسعه وبرنامه ریزی این کشور از تصمیم پاکستان برای افزایش واردات برق از ایران خبر داد.

«احسن اقبال» وزیر برنامه ریزی دولت پاکستان امروز در دیدار با «سید محمد علی حسینی» سفیر کشورمان در اسلام آباد با اشاره به مشکلات کمبود برق در پاکستان خواستار افزایش صادرات برق ایران به این کشور شد.

در این دیدار که در محل سفارت ایران در اسلام آباد با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های توسعه و برنامه ریزی، نیرو و دریانوردی پاکستان برگزار شد، طرفین ظرفیت همکاری دوجانبه بویژه در زمینه انرژی را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، احسن اقبال وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان از دولت ایران خواست میزان برق صادراتی خود به مناطق جنوبی ایالت بلوچستان این کشور (سواحل مکران) که اکنون ۱۰۰ مگاوات است را به ۲۰۰ مگاوات افزایش دهد.

وزیر برنامه ریزی پاکستان گفت: ما می خواهیم نیازهای برق مناطق جنوبی ایالت بلوچستان را با همکاری ایران تامین کنیم موضوعی که مورد استقبال مقامات سفارت کشورمان قرار گرفت و آن‌ها از آمادگی ایران در این زمینه خبر دادند.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در مصاحبه با نمایندگی صدا و سیما در اسلام آباد گفت: در حال حاضر کشورمان با کسری ۸ هزار مگاواتی برق مواجه است از این رو تامین برق مناطق جنوبی ایالت بلوچستان بویژه نواحی اطراف سواحل مکران به تبع این کسری دچار مشکل شده است، دولت پاکستان قصد دارد از مزیت همسایگی این مناطق با ایران برای تامین برق مورد نظر استفاده کند.

ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در بخش مصالح ساختمانی و راهسازی، تبادل تجربیات در حوزه انرژی در کنار پیشنهاد تاسیس پارک فناوری مشترک در مناطق مرزی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار توسط سفیر کشورمان به طرف پاکستانی ابلاغ شد.

کد خبر: ۱۵۵٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha