۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
توسعه صنعت خودروسازی با اجرای صحیح قانون مجلس رقم می‌خورد
نائب رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس:

توسعه صنعت خودروسازی با اجرای صحیح قانون مجلس رقم می‌خورد

نائب رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس می‌گوید قانون خودرویی مجلس، موجب کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های دولت به واسطه تشویق خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت و کم مصرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده با اشاره به ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: هرچند براساس این قانون به دولت مجوز واردات خودرو داده شد اما از آنجاکه آئین‌نامه مربوط به شیوه اجرای آن باید توسط هیات دولت تدوین شود، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این آئین‌نامه نتواند هدف قانونگذار یعنی تامین خودروی موردنیاز همه اقشار جامعه را تامین کند.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود دولت در تدوین آئین نامه واردات خودرو به گونه‌ای عمل کند که متقاضیان کنونی خرید خودرو که بیشتر آن‌ها اقشار متوسط و ضعیف از نظر درآمدی هستند، بتوانند از این واردات منتفع شوند و خودرویی ایمن و کم مصرف خریداری کنند.

وی در تشریح تاثیرات مثبت واردات خودرو بر بازار، اضافه کرد: قانون خودرویی مجلس، موجب کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های دولت به واسطه تشویق خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت و کم مصرف می‌شود در واقع اگر این قانون به درستی اجرایی شود، توسعه صنعت خودروسازی کشور را به همراه خواهد داشت، از سوی دیگر از آنجا که با این قانون عرضه خودرو افزایش می‌یابد، قیمت‌ها در بازار متعادل می ‌شود.

نائب رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس تصریح کرد: همه به دنبال تقویت صنعت خودروسازی هستند اما در سال‌های گذشته با وجود وعده‌های بسیار، این مهم محقق نشده و خودروها همچنان باکیفیت پایین و هزینه تمام شده بالا تولید شده است، امیدواریم با قانون مجلس در این حوزه بستر پیشرفت این صنعت فراهم شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha