۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور شود| افزایش چالش‌ در صندوق‌های بازنشستگی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

برنامه هفتم توسعه باید مسئله محور شود| افزایش چالش‌ در صندوق‌های بازنشستگی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و مجلس با نگارش مسئله‌محور برنامه، باید راه را برای دست‌اندرکاران کشور روشن کنند. بر این اساس، برنامه هفتم توسعه باید تبدیل به یک برنامه مسئله محور شود.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با تاکید بر ضرورت تسریع در ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریع‌تر سیاست‌های راهبردی تدوین برنامه هفتم توسعه را آماده کند تا توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شود. دولت هم بر مبنای سیاست‌هایی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ خواهد شد، باید برنامه هفتم توسعه را تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بر مبنای برنامه هفتم توسعه تدوین شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما باید ظرف چند هفته آینده شاهد ارسال لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس باشیم چرا که لازم است پیش از بررسی بودجه سال آینده در مجلس، ما بتوانیم برنامه هفتم توسعه را تصویب کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان با ایشان تاکید فرمودند که در برنامه‌های پنج‌ساله نباید به کلی‌گویی اکتفا شود، بلکه دولت و مجلس با نگارش مسئله‌محور برنامه، باید راه را برای دست‌اندرکاران کشور روشن کنند. بر این اساس، برنامه هفتم توسعه باید تبدیل به یک برنامه مسئله محور شود.

قادری تاکید کرد: باید مسائل و موضوعات اساسی کشور در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد. مشکلات مربوط به آب، ضرورت تغییر و اصلاح الگوی کشت، تغییر روش‌های آبیاری، حفظ و حراست از آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از نشست زمین که الان اتفاق می‌افتد و مدیریت مصرف آب و راهکارهای این مسائل باید در برنامه هفتم توسعه بیاید.

وی ادامه داد: چالش‌های زیادی در حال حاضر درباره صندوق‌های بازنشستگی داریم که برخی از این صندوق‌ها مسیر ورشکستگی را طی می‌کنند و حتماً باید راهکارهای رفع این مشکل در بررسی برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شود. باید بین منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی تعادل برقرار شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائل و موضوعات زیست محیطی بسیار مهم است. ما در برخی از شهرها به خصوص در زمستان با شیوع آلودگی هوا مواجه هستیم. ریزگردها و گرد و خاکی که الان کشور را در برخی از روزها به تعطیلی می‌کشاند، یکی از معضلات و مشکلات کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قادری اظهار داشت: ناترازی بودجه، ناترازی بانک‌ها، مشکل مسکن، شکاف فناوری و تکنولوژی، معضلات و مشکلاتی که در سیستم اداری داریم، فسادهایی که در سیستم اداری کشور اتفاق می‌افتد، باید حل شود. عدم شفافیت‌ها باید مرتفع شود. کیفیت کالاهای داخلی باید به گونه‌ای باشد که قابل رقابت باشد. این مسائل باید در تدوین برنامه هفتم توسعه به صورت مسئله محور دنبال شود.

کد خبر: ۱۵۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha