۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از مغایرت پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان با قانون
در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور عنوان شد؛

انتقاد کمیسیون آموزش مجلس از مغایرت پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان با قانون

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور نسبت به نحوه تنظیم پیش نویس آیین نامه رتبه بندی معلمان و مغایرت آن با قانون مصوب مجلس انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خطاب به معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

احتراماً همانگونه که مستحضرید آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌نماید. طبق اخبار واصله پیش نویس آیین نامه مزبور که قرار است در هیات وزیران مطرح شود در موارد متعددی با قانون مصوب مجلس مغایر است. همچنین طبق ماده (۹) قانون نظام رتبه بندی معلمان، بایستی دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در تهیه آیین نامه نظارت می نمودند که متاسفانه فقط در یک جلسه ی تهیه پیش نویس در دولت حضور داشتند و جلسات بعدی بدون حضور ایشان برگزار شده است.

بنابراین با عنایت به اینکه پیش نویس آیین نامه مزبور دچار تغییرات اساسی گردیده که خلاف مواد مختلف قانون می باشد و بدون حضور نمایندگان ناظر مجلس تهیه شده است، خواهشمنداست دستور فرمایید مرّ قانون در تهیه و تصویب آیین نامه مزبور رعایت گردد و از سپردن سرنوشت معلمین کشور به آزمون های کذایی و کانون های ارزیابی که کار را غیر علمی و بسیار کند خواهد نمود، خودداری شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha