۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت| ادارات تهران ۴۵ درصد بیشتر از حد مجاز برق مصرف کردند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ:

قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت| ادارات تهران ۴۵ درصد بیشتر از حد مجاز برق مصرف کردند

در حالی دولت برای جلوگیری از خاموشی ها، برق صنایع را قطع کرده که ادارات دولتی تهران ۴۵ درصد بیشتر از حد مجاز برق مصرف می کنند. البته ناظریان مدیرعامل برق تهران گفته برق ۱۰ اداره پُرمصرف قطع شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مصرف برق در روز گذشته از مرز ۶۰ هزار مگاوات رسید. هرچند که با افزایش جابه‌جایی بار به حدود ۵۰۰۰ مگاوات، نیاز ۶۰ هزار مگاواتی مصرف برق به گونه‌ای مدیریت شد که پایداری شبکه برق در میانه خردادماه گرم، حفظ شود اما نگرانی ها درباره تامین برق در روزهای آینده همچنان وجود دارد. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با بازار البته تاکید کرده که امسال برخورد با مشترکین پر مصرف با جدیت بیشتری در دستور کار توانیر و وزارت نیرو قرار دارد. وعده ای که به نظر می رسد دولت باید اجرای آن از خود و نهادهای وابسته به خود شروع کند. جالب است که بدانید ادارات تهرانی در روز گذشته ۴۵ درصد بیشتر از حد مجاز خود برق مصرف کردند، این در حالی است که برق بسیاری از صنایع در روز گذشته قطع بوده و محدودیت هایی در تامین بخش مولد اقتصاد ایجاد شده بود. البته کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران از قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف تهران خبر داده است.

به گفته او، بر اساس مصوبه هیات وزیران همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی موظف‌اند در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد، مصرف برق خود را کاهش دهند.

او افزود: در حال حاضر همه ادارات شهر تهران دارای کنتور هوشمند بوده و مصرف برق این ادارات به‌صورت لحظه‌ای توسط کارشناسان برق پایتخت از راه دور پایش می‌شود.

مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: پیش از این با مراجعه حضوری گروه‌های ارزیاب، راهنمایی‌های لازم به این ادارات داده شده و در راستای مدیریت بار شبکه و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در تامین برق هموطنان، برق اداراتی که اقدام به کاهش مصرف نکنند با اخطار قبلی قطع خواهد شد.

ناظریان گفته که اسامی اداراتی که برق آن‌ها قطع می‌شود، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جالب است که بدانید اوج بار روز گذشته شهر تهران به ۴۲۰۹ مگاوات رسید که از این میزان ۵۰۶ مگاوات مرتبط با مصرف برق ادارات بود. این در حالیست که حداکثر اوج بار مرتبط با ادارات مطابق موبه هیئت دولت باید به ۳۵۵ مگاوات می‌رسید. برای بزرگی این عدد جالب است که بدانید بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در دولت، قرار است که تا شهریور امسال حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور افزوده شود. درواقع معادل برقی که دولت با تلاش بسیار قرار است در حوزه تجدید پذیرها اضافه کند فق در ادارات تهران مصرف می شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha