۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
خسارات وارده به محیط زیست به قیمت جهانی نرخ گذاری می‌شوند
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

خسارات وارده به محیط زیست به قیمت جهانی نرخ گذاری می‌شوند

رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس از بررسی خسارات وارده بر محیط زیست به قیمت جهانی در جلسه شورای عالی محیط زیست خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سمیه رفیعی در مورد جزییات برگزاری جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست گفت: اولین جلسه شورای‌عالی محیط زیست در دولت سیزدهم مصادف با اولین روز از هفته جهانی محیط زیست روز گذشته با حضور رییس جمهور تشکیل شد. در این نشست رییس سازمان محیط زیست به عنوان دبیر شورای عالی محیط زیست، مجید مخدوم، محمدعلی سلیمان‌پور، محمد یزدی و نغمه مبرقعی به‌عنوان اعضای حقیقی شورا؛ وزیر کشور و وزیر صمت، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سایر دستگاه‌ها حضور داشتند که چهار دستور اصلی و کلی مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش نرخ تعرفه آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: دستور اول در مورد افزایش نرخ تعرفه آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست بود که قرار شد این موضوع با همکاری سازمان برنامه و بودجه اصلاح شده و برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی محیط زیست ارجاع داده شود.

کوسه ماهی از رده پستانداران خارج شد
وی در ادامه تاکید کرد: در این جلسه خطای عبارتی دسته بندی "کوسه ماهی" در ردیف پستانداران دریایی اصلاح شد؛ مقرر شد این عبارت از رده پستانداران خارج شده و به زیر مجموعه سایر آبزیان اضافه شود.

خسارت‌های محیط زیست به قیمت جهانی نرخ گذاری می‌شود
رییس فراکسیون محیط زیست در ادامه یادآور شد: خسارت‌های ناشی از صدمه به حیات وحش از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد قیمت جهانی خسارت‌های به محیط زیست مد نظر قرار بگیرد که معادل ریالی آن لحاظ شده و بازگردد، این اقدام در راستای کاهش وقوع جرم و تخلف در حوزه حیات وحش جرایم محیط زیست و نقش بازدارندگی به جهت انجام شکار غیرقانونی مدنظر بود که تاکید شد، این اعداد و ارقام در قالب خسارات، بازدارندگی لازم را نداشته و باید اصلاح شوند.

وی با اشاره به ارزیابی موضوعات و پروژه‌های محیط زیستی در این جلسه اظهار کرد: حدود ۵۸ پروژه در این جلسه پیشنهاد داده شد که باید روی هر کدام اقدامات کارشناسی صورت پذیرد و برای تصویب مجددا به شورای عالی محیط زیست إرجاع داده شود.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: شورای‌عالی محیط زیست مکلف است که برای مدیریت و بهره‌برداری از منابع آب، هوا، خاک، مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری، صنعتی و کشاورزی، روستایی، کنترل دخالت در اکوسیستم‌ها بر حسب ظرفیت‌های طبیعی آن‌ها ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی را تهیه و تدوین کند در اختتامیه این جلسه مقرر شد این جلسات با فاصله کمتری با حضور شخص رییس جمهور برگزار شود تا شاهد کاهش معضلات محیط زیستی باشیم. نکته قابل توجه در این جلسه شورای عالی محیط زیست، اهتمام رئیس جمهور محترم به برگزاری منظم جلسه با دستورهای کارشناسی شده و متقن در راستای حمایت از محیط زیست کشور بود که بارها تاکید داشتند حتما جلسات در عالی ترین سطح ممکن برگزار شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha