۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
وزارت صمت برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین سمند و تیبا ضرب‌الاجل تعیین کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین سمند و تیبا ضرب‌الاجل تعیین کند

فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی با اشاره به ضرورت معرفی هرچه سریعتر خودروهای جایگزین تیبا و سمند، گفت: هرچند ضرورت تولید خودروهای به‌روز، ایمن و استاندارد بر هیچ کس پوشیده نیست و خودروسازان باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیرند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود، بنابراین وزارت صمت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین تعیین کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم رسیدگی به مشکلات صنعت خودرو و تاکید بر ارتقا کیفیت آن‌ها را دستورکار دوسال گذشته خود قرار داده است، افزود: مجلس و دولت همواره بر افزایش کیفیت و رعایت استانداردهای روز در تولید خودروهای داخلی تاکید دارند بنابراین سازمان ملی استاندارد به تازگی، استاندارد تیبا و سمند را تائید نکرد.

وی اضافه کرد: معمولا خودروهایی که استاندارد آن‌ها تائید نشده، توسط اقشار متوسط و ضعیف جامعه از نظر درآمدی استفاده می‌شود و توقف خط تولید آن‌ها بدون معرفی خودروی جایگزین موجب ضرر و زیان مردم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: خودروسازان و وزارت صمت باید در بازه زمانی کوتاهی استانداردهای لازم برای تولید خودروهای داخلی رعایت کنند زیرا بازار خودرو با تنش جدیدی به واسطه حذف برخی خودروها از تولید روبه رو نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید خودروسازان را ملزم به ارائه برنامه‌های مربوط به تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب کند تا خلا خودروهایی مانند تیبا و سمند منجر به افزایش قیمت مجدد خودرو نشود.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha