۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
توضیح بانک کشاورزی در مورد یک خبر

توضیح بانک کشاورزی در مورد یک خبر

بانک کشاورزی با هدف تأمین مالی بخش کشاورزی در بازار بانکی در حال ارائه خدمات نوین به عموم هموطنان عزیز بوده و با جمع آوری سپرده های مردمی زمینه مشارکت هموطنان را در توسعه بخش کشاورزی فراهم می کند.

به گزارش بازار، بانک کشاورزی پیرامون گزارشی درباره فرآیند تسهیلات پرداختی این بانک به کشاورزان جوابیه ای ارسال کرد که متن کامل توضیحات بانک در ذیل می آید.

مدیرمسئول محترم خبرگزاری بازار

با سلام و احترام؛
درپی درج خبری با عنوان «بانک کشاورزی؛ به نام کشاورز، علیه کشاورز | برای گرفتن اقساط، خانه کشاورزان را مصادره می کنند» در تاریخ 04/03/1401 که طی آن اظهارات «رئیس هیات مدیره اتحادیه گلخانه داران کشور» درباره نرخ و فرآیند تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی و موضوع وصول مطالبات این بانک منتشر شده است، ضمن رد این اظهارات خواهشمند است دستور فرمایید به منظور تنویر افکار عمومی توضیحات این بانک به شرح زیر درج شود:

۱- از آنجا که بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی متولی اصلی تأمین مالی و حمایت از فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی است، پیگیری وصول مطالبات نیز همسو با سیاست های کلان دولت و همواره با رویکرد رونق و حمایت از تولید و مبتنی بر همراهی و مدارا با تولیدکنندگان است ضمن اینکه در طراحی فرآیند وصول مطالبات ملاحظات مربوط به هر یک از بخش ها و زیر بخش های اقتصادی مبنای انتخاب روش های پیگیری است. در این راستا طی سال ۱۴۰۰ و در اجرای بند های قانونی و مصوبات هیأت مدیره این بانک، بالغ بر ۲۵۷۰۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک از تعداد ۲۰۲۳۳۴ نفر از مشتریان مورد امهال و مساعدت قرار گرفته و جمعاً ۱۹۱۸۵ میلیارد ریال از سود ومتفرعات مربوط به این تسهیلات عیناً مورد بخشودگی قرار گرفته است.

۲- حمایت و پشتیبانی از تولید بخش کشاورزی از اولویت ها و وظایف ذاتی بانک کشاورزی است به گونه ای که حدود ۹۰ درصد از تسهیلات پرداختی این بانک به بخش کشاورزی اختصاص یافته است و با استفاده از تسهیلات پرداختی این بانک طرح های شاخصی در سراسر کشور به بهره برداری رسیده است که نقش موثری در تولید و اشتغال کشور ایفا می کنند. برای نمونه، بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۸۰۹۰۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و با پرداخت نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احداث و توسعه ۴۵۱ هکتار گلخانه، ۹۸ درصد از برنامه تعهدی سال ۱۴۰۰ بانک کشاورزی در زمینه کشت گلخانه ای محقق شده است.

۳- بر اساس اهداف حمایتی و طبق رویه، تسهیلات بانک کشاورزی درچارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا، در قالب عقود اسلامی و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با نرخ ۱۸ درصد و در مواردی با نرخ های ترجیحی پایین تر به متقاضیان پرداخت می شود، لذا طرح این موضوع مبنی بر پرداخت تسهیلات با نرخ بالاتر صحت ندارد.

۴- در خاتمه و با توجه به اظهارات رئیس هیأت مدیره اتحادیه گلخانه داران کشور درباره منابع بانک کشاورزی و خدمات قابل ارائه از سوی این بانک ذکر این نکته ضروری است که این بانک با هدف تأمین مالی بخش کشاورزی در بازار بانکی کشور در حال ارائه خدمات نوین به عموم هموطنان عزیز بوده و با جمع آوری سپرده های مردمی زمینه مشارکت هموطنان را در توسعه بخش کشاورزی فراهم می کند لذا همه تسهیلات پرداختی این بانک از محل اعتبارات دولتی نیست. از اینرو انتظار می رود مجریان و فعالان حوزه کشاورزی با اظهارات بعضاً غیر کارشناسی، خدمات و نقش بانک کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور را نادیده نگیرند و وجهه خدمتگذاران مردم در این بانک را مخدوش نسازند.

کد خبر: ۱۵۴٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha