۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
بزرگ‌ترین کارخانه کاشی سمنان به چرخه تولید بازگشت
با ایجاد ۴۰۰ شغل؛

بزرگ‌ترین کارخانه کاشی سمنان به چرخه تولید بازگشت

سمنان- بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت استان سمنان، بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان پس از ۱۰ سال رکود با حمایت دولت و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این کارخانه که در گذشته با نام کاشی سمند سمنان فعالیت داشت در سال های سابق متوقف شد و با پیگیری های به عمل آمده مدیر عامل سابق به علت ورشکستگی و نداشتن نقدینگی لازم توانایی اداره این شرکت را نداشت که با فراخوانی های قانونی درنتیجه سرمایه گذار جدید ورود پیدا کرد .

مالک جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شرکت به عمل آورد و از آنجایی که عملیات تملک از سوی بانک انجام شده بود با پیگیری های بعدی ، همراهی بانک با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است .

این کارخانه که توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشکست شد ، تا آنجا که نه تنها اثری از تولید در کارخانه دیده نمی شد بلکه برخی از تجهیزات هم توقیف و تملک شده و حتی به فروش رسید.

مالک جدید که از تخصص و تجربه لازم جهت راه اندازی مجدد فعالیت آن کارخانه با نام جدید «کاشی هفت آسمان » برخوردار است برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی که سابق در آن کارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت کافی برخوردار بودند دعوت به عمل آورد و در وضعیت فعلی ۳۰ تا ۴۰ کارگر مشغول به کارهستند و تا اتمام راه اندازی که در نیمه دوم سال جاری انجام می شود این کارخانه با ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی مشغول به کار خواهد شد.

در جریان احیاء این واحد تولیدی، استانداری و بانک تجارت همکاری لازم را با سرمایه‌گذار داشتند و این مجموعه دوباره به چرخه فعالیت بازگشته است.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha