۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نقش دولت در اقتصاد پسامتروپل آبادان| عملکرد دولت زیر ذره بین بخش خصوصی
بازار گزارش می‌دهد؛

نقش دولت در اقتصاد پسامتروپل آبادان| عملکرد دولت زیر ذره بین بخش خصوصی

آبادان- اقتصاد پسامتروپل آبادان نیازمند اتخاذ سیاست‌های مناسب از سوی دولت است و باید اعتماد از دست رفته مردم نسبت به ساختمان‌سازی بازگردانده شود.

محمود نواصر؛ بازار: ریزش ساختمان متروپل علیرغم اینکه بُعد روانی زیادی به دنبال داشت، جریان اقتصادی منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

برخی افراد املاک تجاری در این ساختمان خریداری کرده بودند و برخی نیز در مجاورت این ساختمان کسب و کار داشتند و اکنون کسب و کار آنها تعطیل شده است.

ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی حادثه متروپل
حمید مرانی پور، دادستان عمومی و انقلاب آبادان اظهار کرد: بعد از اینکه حادثه دلخراش برج متروپل آبادان در دوم خرداد ماه سال جاری صورت گرفت بلافاصله همه عوامل اجرایی و قضائی در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: دستورات و اقدامات ویژه‌ای از سوی دستگاه قضائی به منظور رسیدگی فوری صادر شد و اکنون عملیات آواربرداری با سرعت خوبی شتاب گرفته است؛ البته در راستای رسیدگی به افراد زیان دیده و جان باختگان حادثه با همفکری و هم افزایی که در شورای تأمین صورت گرفت، مقرر شده که اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: واحد ارشاد و معاضدت قضائی در این ستاد در نظر گرفته شد و پس از استماع فرد مراجعه کننده حتماً به درخواستش در واحد مربوطه ستاد رسیدگی خواهد شد.

مرانی پور با اشاره به صدور گواهی حصر و وراثت در ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل، بیان کرد: در این ستاد نیز خدمات مشاوره به مصدومان حادثه متروپل ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: طبق هماهنگی با کانون وکلای استان خوزستان، دو تیم از وکلا برای افراد بی بضاعت این حادثه در نظر گرفته شده است.

دستور ویژه رئیس جمهور
سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در جریان بازدید از ساختمان متروپل ضمن تسلیت حادثه دلخراش ریزش این برج و تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه آواربرداری، اظهار کرد: فرماندهی عملیات در این حوزه با استاندار است که خوشبختانه با تدبیر پیش رفتند و قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار وارد منطقه اروند شدند و دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه لازم است از تلاش‌های مسئولان استانی و کشوری در خصوص امداد و نجات و آواربرداری صورت گرفته تشکر کنم، افزود: حادثه متروپل، حادثه تلخی بود که به موجب گزارش‌ها بیش از ۳۰ نفر از هموطنان عزیزمان جان شیرین خود را از دست دادند و تعدادی هم آسیب دیدند و مجروح شدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور عنوان کرد: حسب دستور رئیس جمهور در ایام نوروز به منظور بررسی پیشنهادات استان خوزستان، در خصوص طرح توسعه همه جانبه شهرهای آبادان و خرمشهر به استان خوزستان آمدیم تا در برنامه ریزی مدون مشکلات شهرستان‌ها را احصا کنیم و اعتبارات لازم پیش‌بینی و قدری از مشکلات مرتفع شود.

مجوزهای لازم برای تخریب و تسریع موضوع متروپل پیش بینی شده است و به طور حتم کار همچنان ادامه دارد یعنی پس از آوار برداری عزیزان به تخریب باقی مانده سازه اقدام خواهند کرد و کار تعطیل شدنی نیست و همه دستگاه‌ها پای پروژه هستند

مرتضوی در خصوص تخریب متروپل تصریح کرد: مجوزهای لازم برای تخریب و تسریع موضوع پیش بینی شده است و به طور حتم کار همچنان ادامه دارد یعنی پس از آوار برداری عزیزان به تخریب باقی مانده سازه اقدام خواهند کرد و کار تعطیل شدنی نیست و همه دستگاه‌ها پای پروژه هستند.

نقش دولت در اقتصاد پسامتروپل آبادان| عملکرد دولت زیر ذره بین بخش خصوصی

خسارت به فروشندگان کالاهای مصرفی
قاسم حردانی، یک فعال اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کسبه‌ها به علت تعطیلی و داشتن چک بانکی آرامش ندارند.

وی افزود: از مسئولان دولت در آبادان انتظار می‌رود در پرداخت خسارات مالی به فعالان اقتصادی زمان را در نظر بگیرند و فرآیند را تسریع دهند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اجناس مصرفی تاریخ‌دار خراب شدند و خسارت سنگینی به ما وارد شده است که اجناس جدید خود را با قیمت روز خریداری کنیم.

لزوم تشکیل سامانه یکپارچه سرمایه‌گذاری
محمد عبودی، یک کارشناس اقتصادی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت باید در خصوص سرمایه گذاری‌های جدید کاملا شفاف و بدون هیچگونه نگرانی موضع خود را اعلام کند.

وی عنوان کرد: اکنون باید دولت بیش از گذشته از سرمایه‌گذاری در آبادان حمایت کند و به گونه‌ای نباشد که بروکراسی‌ها بیشتر شود بلکه ضوابط قانونی به صورت شفاف و در چارچوب اعلام شود.

سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری آبادان، کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان، فرمانداری و ... باعث تعدد واحدهای جذب سرمایه‌گذاری در آبادان شده است و باید سامانه یکپارچه سرمایه‌گذاری در آبادان ایجاد شود

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت سرمایه‌گذاری شهرداری آبادان، کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان، فرمانداری و ... باعث تعدد واحدهای جذب سرمایه‌گذاری در آبادان شده است و باید سامانه یکپارچه سرمایه‌گذاری در آبادان ایجاد شود.

اعتماد از دست رفته بازگردانده شود
جمال مدنی، یک فعال حوزه ساختمانی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دیدگاه بسیار بدی در حوزه ساختمانی آبادان به وجود آمده است.

وی افزود: دولت باید برای ساختمان‌های دارای ایمنی بالا گواهی صادر کند تا نگرانی مردم ریشه کن شود.

افراط و تفریط در هر زمینه‌ای غلط است و نگران سختگیری‌های صدور مجوز ساختمانی و افزایش بروکراسی‌ها پس از حادته متروپل هستیم

این فعال حوزه ساختمانی تاکید کرد: افراط و تفریط در هر زمینه‌ای غلط است و نگران سختگیری‌های صدور مجوز ساختمانی و افزایش بروکراسی‌ها پس از حادته متروپل هستیم.

مدنی عنوان کرد: دولت باید اعتماد از دست رفته مردم را نسبت به ساختمان‌سازی بازگرداند.

استفاده از نظرات کارشناسان اقتصادی
دولت باید برای اقتصاد پسامتروپل آبادان یک نشست با بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی آبادان برگزار کند و از خرد جمعی استفاده کند.

بدون از استفاده از نظرات تخصصی قطعا اقدامات مناسب اجرا نمی‌شود.

آبادان بعد از جنگ تحمیلی دچار محرومیت‌های زیادی شد و دولت به تنهایی قادر به اجرای اقدامات عمرانی نیست و برای این موضوع مهم نیاز است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را به صورت ویژه حمایت کند تا این بخش ترغیب به سرمایه‌گذاری در آبادان شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha