۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کشت قراردادی در گلستان گسترش می یابد
رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

کشت قراردادی در گلستان گسترش می یابد

گرگان- برزعلی، رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی گلستان گندم کشت شده که برخی از آنها در قالب کشت قراردادی است و تلاشمان بر این است تا کشت قراردادی گسترش یابد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال جاری ۳۷۰ هزار هکتار گندم در گلستان کشت شده و پیش بینی می شود نزدیک به ۹۰۰ هزار تن برداشت گندم در استان داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان، افزود: عملکرد گندم در هر هکتار نزدیک به سه و نیم تن در مزارع آبی است و برخی مزارع نیز به دلیل خشکسالی و نبود آب عملکرد کمتری دارند.

وی با اشاره به اینکه کشت گندم سال گذشته در برخی مزارع، به صورت کشت قراردادی بوده، خاطرنشان کرد: دولت بذر و نهاده مورد نیاز را به کشاورز اعطا کرد و در موقع فروش مبالغ آن از محصول تولیدی کشاورز کسر خواهد شد.

برزعلی گسترش کشت قرار دادی محصولات را یکی از سیاست های جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: در سال جاری به دنبال این هستیم که کشت قراردادی را برای محصولاتی مانند سویا، پنبه و گندم گسترش دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: گندم گلستان به واسطه میزان بالای پروتئین نسبت به دیگر استان ها از کیفیت بالاتری برخوردار است و این استان در حوزه تولید گندم هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت از توانمندی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه به واسطه کیفیت بالا، بسیاری از استان های دیگر به دنبال تهیه گندم از گلستان هستند، یادآور شد: با توجه به ظرفیت خوبی که در حوزه فرآوری گندم در گلستان وجود دارد به دنبال این هستیم تا میزان کمتری گندم از استان خارج شود تا ارزش افزوده حاصل از فرآوری این محصول عاید گلستان شود.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha