۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
تثبیت نسبی نرخ جفت ارز EUR/USD| فعلا از حرکت صعودی خبری نیست
تحلیل بازار فارکس؛

تثبیت نسبی نرخ جفت ارز EUR/USD| فعلا از حرکت صعودی خبری نیست

جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی EUR/USD شتاب بازیابی خود را کاهش داده که دلیل اصلی این رویداد، انتظار سرمایه گذاران برای انتشار داده های آماری مهم بوده که قرار است این هفته منتشر شود.

به گزارش بازار، جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی EUR/USD شتاب بازیابی خود را کاهش داده که دلیل اصلی این رویداد، انتظار سرمایه گذاران برای انتشار داده های آماری مهم بوده که قرار است این هفته منتشر شود.

علاوه بر این، تعطیلات در آلمان، فرانسه، سوئیس و نیوزلند نیز حرکت فوری این زوج را محدود می کند. اکنون نرخ این جفت ارز در جلسه آسیای میانه در حدود ۱.۰۷۲۰ باقی مانده است.

از سوی دیگر، بلاتکلیفی بازار می تواند به عوامل خوش بینانه در مورد وضعیت اقتصادی چین با اعلام رفع قرنطینه های کرونایی و افزایش شروط جنگ طلب فدرال رزرو آمریکا نیز مرتبط باشد.

آمادگی پکن برای کاهش محدودیت‌های کرونایی به آمادگی ایالات متحده برای اعلام کاهش تعرفه‌ها برای واردات محصولات چین پیوند خورده تا روحیه مثبت بازار را تقویت کند. روزنامه پکن دیلی در این خصوص نوشت: فعالیت رستوران ها در پکن (به جز منطقه فانگتای) از سر گرفته خواهد شد.

از سوی دیگر، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، به نقل از رویترز، گفت: «رئیس جمهور جو بایدن از تیم خود خواسته تا به گزینه لغو برخی از تعرفه های واردات کالاهای چینی که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال شده بود، به منظور مبارزه با افزایش فعلی تورم مورد بازبینی قرار گیرد.

برعکس، انتشار آمار قدرتمند مربوط به حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) نیز شانس سومین افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داده که این، به نوبه خود بر احساسات بازار تأثیر گذاشت.

با نگاه به چند روز آینده، اتخاذ سیاست پولی جدید بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه و همچنین، انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) ماه می، کاتالیزورهای اصلی و محرک قیمت در این هفته محسوب می شوند.

لازم به ذکر است که انتظارات تورمی ایالات متحده، بر اساس نرخ تورم سربه سر ۱۰ ساله بر اساس داده های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED)، برای سه روز متوالی و در آخرین روز جلسه جمعه آمریکای شمالی افزایش یافت تا بالاترین سطوح از اوایل ماه مه تا پایان ماه مه را به چالش بکشد.


پیش بینی تکنیکال نرخ جفت ارز EUR/USD
در حال حاضر، حرکات قیمت EUR/USD بین خط مقاومت نزولی شش هفته ای و ۲۰۰-SMA در نمودار چهار ساعته، به ترتیب در حدود ۱.۰۷۶۰ و ۱.۰۶۱۰ محدود می شود. در ادامه، اهداف، مقاومت ها و حمایت های بعدی این جفت ارز در ادامه آمده است.

تثبیت نسبی نرخ جفت ارز EUR/USD| فعلا از حرکت صعودی خبری نیست

کد خبر: ۱۵۴٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha