۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی صنعت و معدن
معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت خبر داد

افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی صنعت و معدن

­نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت از افزایش ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین مالی برای بخش صنعت و معدن در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی نیازی در نشست خبری گفت: سال گذشته ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن اعطا شد که بخش زیادی از آن استمهال تسهیلات قبلی بوده و سهم تسهیلات جدید در آن ناچیز بوده است، اما امسال ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید به تسهیلات ۹۰۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته در بخش صنعت و معدن اضافه می‌شود تا تامین مالی این بخش به نحو شایسته انجام شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت اضافه کرد: در هماهنگی با بانک مرکزی مقرر شد تا تامین مالی بنگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای انجام شود که تامین مالی اعتباری، گام و برات از جمله آن است این تامین مالی زنجیره‌ای را سال گذشته به طور آزمایشی در بخش خودروسازی و قطعه سازی آغاز کردیم و در این شیوه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی برای خودروسازان و قطعه‌سازان صورت گرفته است.

نیازی گفت: امسال برنامه داریم بیش از ۳۰ درصد تسهیلاتی را که به تولید اختصاص می‌یابد از طریق تامین مالی زنجیره‌ای پوشش دهیم.

کد خبر: ۱۵۴٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha