۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
ساخت ۶۰۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرهای جدید تا افق ۱۴۰۴
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد

ساخت ۶۰۸ هزار واحد مسکن نهضت ملی در شهرهای جدید تا افق ۱۴۰۴

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تا افق ۱۴۰۴ این شرکت ۶۰۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی در شهرهای جدید می‌سازد،

به گزارش بازار، علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت تا افق ۱۴۰۴ این شرکت زمین مورد نیاز برای ۶۰۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن را که تعهد دارد، تامین می‌کند.

جعفری ساخت شهرهای جدید نسل نو، مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی را دستور کار مهم این شرکت اعلام کرد و افزود: ۶ شهر جدید تیس (چابهار)، مکران (جاسک)، نایبند (عسلویه)، پارس (عسلویه)، کوشک (پارسیان) و قشم در چارچوب برنامه توسعه دریاپایه و هدایت جمعیت به سمت سواحل جنوب ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت شهر جدید تابناک (لامرد) به عنوان حوزه پسکرانه منطقه ساحلی کشور و سمنگان (سیرجان) را از دیگر برنامه‌های این شرکت تا افق ۱۴۰۴ اعلام کرد.

به گفته جعفری شهرهای جدید ایوانکی و خوارزمی هم در پیرامون شهر تهران با هدف پاسخ به تقاضای مسکن و فعالیت‌های پشتیبانی بخش‌های صنعتی و کارگاهی در دست ایجاد یا تکمیل است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین ساخت شهرهای جدید حوراء (همدان)، پرنیان (قم)، گلمان (ارومیه) و کرمانشاه را با هدف تأمین نیاز مسکن در پیرامون مادر شهرهای منطقه‌ای از برنامه‌های این شرکت اعلام کرد.

طبق برآوردها ظرفیت جمعیتی این ۱۴ شهر در مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار هکتار بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر است.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha