۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور علی‌رغم تاکید رئیس جمهور اجرا نمی شود
سعید محمد خطاب به آیت الله رئیسی:

ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور علی‌رغم تاکید رئیس جمهور اجرا نمی شود

جلفا- مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور علیرغم تاکید رئیس جمهور اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس جمهور کشورمان امروز پنج شنبه در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی به منطقه آزاد ارس سفر نموده و به همراه دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از یکی از شرکت های تولیدی بزرگ منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

سعید محمد در جریان بازدید ریاست محترم جمهوری از گروه صنعتی آمیکو یکی از شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور در منطقه آزاد ارس، خطاب به آیت‌ا... سیدابراهیم رییسی گفت: علی‌رغم تاکید صریح حضرتعالی، اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور همچنان بر زمین مانده است.

وی افزود: ما مصمم هستیم با کمک حضرتعالی این قانون مصوب مغفول مانده را اجرایی کنیم و گره اصلی مناطق آزاد کشور را باز کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان ادامه داد: عدم اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور و وضع قوانین خلق الساعه برای سرمایه گذاران و محدودکردن اختیارات مناطق آزاد، مانع از قرارگیری این مناطق از مسیر پیشرفت می شود.

وی افزود: چشم انداز ما خدمت به مردم است اما نبود حکمرانی واحد در مناطق آزاد کشور به دلیل عدم اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور مشکلاتی را در مناطق آزاد پدید آورده است.

محمد ادامه داد:بی توجهی برخی دستگاه های دولتی به ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه یکی از موانع تحقق اهداف اقتصادی در مناطق آزاد کشور می باشد و باعث نارضایتی بسیاری از فعالین اقتصادی نسبت به محدودیت های سرزمین اصلی در مناطق آزاد شده است.

گفتنی است؛ گروه صنعتی آمیکو از شرکت های بزرگ منطقه آزاد ارس می باشد که با سرمایه گذاری ۱۵۰۰۰ میلیار ریال و اشتغال مستقیم ۵۲۰ نفری بالغ بر ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات مختلف در سال تولید می کند.

در بازدید رئیس جمهور از شرکت آمیکو، سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، استاندار آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس وی را همراهی کردند.

همزمان با سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی «سعید محمد» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از روز گذشته ضمن حضور در منطقه آزاد ارس و شورای اداری این شهرستان، از چندین پروژه عمرانی و در دست احداث این منطقه و شهرستان جلفا بازدید کرده است.

کد خبر: ۱۵۴٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha