۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی با کشور عمان
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد

توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی با کشور عمان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توافق با کشور عمان برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و ترانزیتی خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، درباره توافقات انجام شده با کشور عمان اظهار کرد: طرفین بر ضرورت توسعه ظرفیت‌های تجاری وحمل‌ونقلی بین دو کشور، تبادل تجربیات، همکاری‌های ترانزیتی، توسعه همکاری‌ها در چارچوب کریدور عشق آباد و انجام تست ران ظرف دوماه آینده بین کشورهای عمان، ایران، ترکمنستان و ازبکستان، پیشنهاد الحاق کشور عمان به موافقتنامه چابهار،

توسعه حمل‌ونقل و مسیرهای دریایی و سرمایه‌گذاری مشترک، برگزاری کمیته های مشترک کارشناسی، توسعه حمل‌ونقل ترکیبی‌وجاده‌ای توافق کردند.

امانی افزود: درنشست‌های برگزار شده با همتایان عمانی، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و پایانه‌های مرزی فعال در کشور، آمادگی طرف ایرانی برای توسعه همکاری‌های جاده‌ای و انتقال کالاهای عمانی به کشورهای حوزه CIS، قفقاز، روسیه، ترکیه، اروپا و عراق و افغانستان و بالعکس اعلام و برای تسهیل این امر بر لزوم انعقاد موافقتنامه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و مسافر با توجه به عضویت کشور عمان در کنوانسیون تیر تاکید شد. متقابلاً نیز طرف عمانی ضمن تائید موارد مطروحه، ایجاد ساز و کارهایی جهت ترانزیت کالا از طریق قلمرو ج. ا.ایران برای کشور عمان را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به عضویت هر دو کشور در کریدورهای شمال – جنوب و عشق آباد و نظر به موقعیت جغرافیایی آنها در منطقه و سرمایه‌گذاری قابل توجه دوکشور در حوزه بنادر، زیرساخت‌های جاده‌ای طی سال‌های اخیر، امکان صادرات مجدد و ترانزیت شرق آسیا و کشورهای حوزه اقیانوس هند بیش از پیش تسهیل و مهیا شده و همچنین در فعالسازی ترانزیت عمان از مسیر ایران بر قابلیت‌های بندر چابهار به عنوان نزدیک‌ترین بندر کشورمان به عمان نیز تاکید شد.

براساس همین گزارش در پی سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کشورمان در راس هئیتی متشکل از بخش‌های مختلف حمل ونقلی به عمان و مذاکره در زمینه توسعه روابط حمل و نقل با این کشور، بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای و ترانزیتی و انعقاد موافقتنامه مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور، توافق شد.

کد خبر: ۱۵۴٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha