۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مشکلی در تامین مایحتاج مردم در ماه رمضان وجود ندارد
وزیر صنعت:

مشکلی در تامین مایحتاج مردم در ماه رمضان وجود ندارد

رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید از آنجایی که کالا به وفور در کشور موجود است، مشکلی در تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس،  گفت: جلسه امروز درباره اثرات اقتصادی کرونا، میزان تولید تجهیزات پزشکی و ... بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست برنامه‌های خود برای رفع نیازهای حوزه درمان و کاهش تبعات اقتصادی کرونا را تشریح کرد.

وی درباره تنظیم بازار در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: از اواسط سال گذشته جلسات متعددی به منظور تامین کالای مورد نیاز مردم برگزار و به موجب آن کالاهای اساسی ذخیر شد، این اقدام منجر شد که پس از شروع کرونا مشکلی در تامین مایحتاج روزانه مردم ایجاد نشود.

واحدهای تولیدکننده مواد بهداشتی، با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند

عضو کابینه دوازدهم ضمن تشکر از همکاری اصناف همزمان با شروع کرونا، اظهار کرد: بسیاری از کسبه مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و ... در ماه‌های اخیر حتی یک روز نیز تعطیل نبودند.

وی با بیان اینکه خطوط تولید بسیاری از واحدهای تولیدی به منظور تامین اقلام مورد نیاز حوزه درمانی تغییر کرد، افزود: واحدهای تولیدکننده مواد بهداشتی، با ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

رحمانی با بیان اینکه اقلام مختلفی برای ماه مبارک رمضان ذخیره شده و کالا به وفور در کشور موجود است، اضافه کرد: با توجه به ذخایر موجود، مشکلی در تامین کالاهای ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

رفع مشکلات ارزی و واردات مواد اولیه لازمه رونق تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید با رفع مشکلات ارزی، واردات مواد اولیه و ... زمینه رونق تولید را فراهم کرد، تصریح کرد: تا انتهای سال علیرغم شرایط جدید کشور-شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت- کالاهای اساسی تامین شده است.

وی مدیریت واردات را یکی از برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برشمرد و افزود: باید با کاهش وارداتِ کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، به واحدهای تولیدی کمک و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

بسته حمایت از صادرات نهایی شده است

رحمانی با بیان اینکه بسته حمایت از صادرات نهایی شده و ابلاغ می شود، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این طرح به عنوان پیشگام انتخاب شده است که می‌توان با استفاده ظرفیت کشورهای همسایه و جذب بازار این کشورها مازاد تولیدات صنعتی و کشاورزی را صادر کرد.

صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد دلار بود

وزیر صنعت، معدن و تجارتبا بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال گذشته حدود ۴۲ میلیارد دلار بود، تصریح کرد: با توسعه صادرات از یک سو واردات ارز به کشور افزایش می‌یابد و از سوی دیگر اشتغال زایی رقم می‌خورد

کد خبر: ۱۵٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 0
      بله شما مشکلی ندارید.این مردمن که تو تهیه مایحتاجشون موندنو مشکل دارن