۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
تیغ تعرفه برای خودروهای لاکچری و اقتصادی | نباید سقفی برای واردات داشته باشیم
نماینده مردم مرودشت در گفتگو با بازار:

تیغ تعرفه برای خودروهای لاکچری و اقتصادی | نباید سقفی برای واردات داشته باشیم

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: باید تعرفه گذاری مناسب در آیین‌نامه واردات خودرو به خوبی دیده شود و اگر قرار است اقدام مثبتی در بازار خودرو انجام شود، باید این مسئله مدنظر قرار گیرد.

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار ، با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های واردات خودرو به کشور گفت: در حوزه واردات خود ما نباید هیچ سقفی داشته باشیم نه سقف دلاری و نه سقفی در زمینه حجم موتور.

وی تصریح کرد: ما باید موضوع واردات خودرو با تعرفه گذاری کنترل کنیم لذا ما در حکمرانی چیزی بدین معنا نداریم که فردی حق ندارد سوار بر خودرویی خاص شود. بنابراین امروز که من نوعی توان خرید خودروهای لاکچری را ندارم، دولت موظف است که امکاناتی را برای من جهت خرید خود را فراهم کند که با درآمد من همخوانی داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه فردی می خواهد سوار بر خودروی لاکچری شود ایرادی ندارد اما دولت باید در این بخش تعرفه‌گذاری داشته باشد لذا اگر قرار است من نوعی خودروی ۱۰۰ هزار دلاری سوار شوم باید تعرفه‌ بالاتری نسبت به فردی که می‌خواهد خودروی ده هزار دلاری سوار شود، بپردازم.

وی تاکید کرد: باید تعرفه گذاری مناسب در آیین‌نامه واردات خودرو به خوبی دیده شود و اگر قرار است در قالب واردات خودرو، یک اقدام مثبتی در بازار خودرو انجام شود، باید این مسئله در آیین نامه های مذکور دیده شود.

رشیدی کوچی بیان کرد : حتماً باید خودروهایی که اقتصادی هستند با تعرفه کم و خودروهای لاکچری با تعرفه بیشتری وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه مافیای خود را باید کنار زده شود گفت: تا زمانی که اصلاحات در بازار خود را مد نظر قرار نگیرد همین آش است و همین کاسه.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha