۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
تخلیه ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان اردیبهشت

تخلیه ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تا پایان اردیبهشت

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۲ ماهه نخست سال جاری به ۴ میلیون و ۸۷ هزار و ۴ تن رسید.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ معادل ۴ میلیون و ۸۷ هزار و ۴ تن بود که در قیاس با تخلیه ۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۱۵۸ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، شرایط سر به سری دارد.

میزان تخلیه گندم طی دو ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۹۷ تن بود که نسبت به تخلیه ۴۵۷ هزار و ۸۷۶ تنی در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، رشد ۲۶۵ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو تا پایان اردیبهشت سال جاری نیز معادل ۱۵۱ هزار و ۱۳۶ تن بود و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۷۶۳ هزار و ۸۹۵ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت طی ۲ ماهه سال جاری معادل ۱ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۱۱۵ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۵۲ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را تجربه کرده است.

میزان تخلیه سویا طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۴۸۱ هزار و ۶۳۹ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته ۶۹۴ هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج تا پایان اردیبهشت سال جاری معادل ۸۰ هزار و ۱۳۰ تن بود که نسبت به تخلیه ۳۹ هزار و ۱۳۷ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ به صفر رسیده است و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ هزار و ۳۷۲ تن شکر تخلیه شده بود.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۲ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۸۸ هزار و ۷۸۷ تن بود و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۴۱۳ هزار و ۴۱۳ تن روغن تخلیه شده بود.

سهم ۳ بندر بزرگ از تخلیه کالاهای اساسی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، از میزان ۴ میلیون و ۸۷ هزار و ۴ تن کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی ۲ ماهه نخست سال جاری، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است که ۶۳ درصد تخلیه کالاهای اساسی را شامل می‌شود. پس از بندر امام خمینی (ره) نیز، بندر شهیدرجایی به میزان ۵۸۸ هزار تن معادل ۱۵ درصد و بندر چابهار به میزان ۲۸۰ هزار تن معادل ۷ درصد، بیشترین سهم را در تخلیه کالاهای اساسی داشته‌اند.

کد خبر: ۱۵۴٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha