۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
اجرای طرح توسعه دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

اجرای طرح توسعه دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح توسعه دیمزارها به عنوان طرح مشارکتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام، از سطح ۴ میلیون هکتار به ۵.۲ میلیون هکتار در سال زراعی جدید و در تمامی استان‌ها ارتقا خواهد یافت.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه شصت و دومین جلسه ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور و رونمایی از اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیمزارها، گفت: طرح توسعه دیمزارها یک طرح مشارکتی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با ابتکار این ستاد از ۲ سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: ابتدا طرح به صورت محدود در ۵ استان آغاز شد و در سال زراعی گذشته به ۱۵ استان و در سطح ۲.۶ میلیون هکتار افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که دیمزارها در دنیا پایه تولید محسوب می‌شوند و عمده تولید در دیمزارها انجام می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما در گذشته در این حوزه غفلت شده است و تنها ۱۰ درصد از تولید در دیمزارها انجام می‌شود که با توجه به ارزش‌های ویژه دیمزارها از جمله استفاده از آب سبز و عدم فشار به آب‌های زیرزمینی، ما باید تلاش کنیم تا شرایط را برای کشاورزان فراهم کنیم تا بتوانند از دیمزارها بهره ببرند و این اقدام می‌تواند در حوزه تولید ملی اثرگذاری بالایی داشته باشد.

وی افزود: در این ایام که امنیت غذایی در دنیا دچار چالش شده است توسعه دیمزارها می‌تواند برای کشور راه‌گشا باشد.

ساداتی نژاد در رابطه با حمایت‌های انجام شده از این طرح خاطرنشان کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک‌های بلاعوض، توسعه سطح بیمه برای کشاورزان و افزایش معیشت کشاورزان در این طرح مدنظر قرار گرفته است و نتیجه آن افزایش تولید ملی در جهت امنیت غذایی کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha