۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
با مدیریت مصرف امکان تامین برق پایدار همه مشترکان را فراهم کنیم
سخنگوی صنعت برق:

با مدیریت مصرف امکان تامین برق پایدار همه مشترکان را فراهم کنیم

سخنگوی صنعت برق ضمن تشریح طرح‌های تشویقی تابستان امسال، از مشترکان خانگی خواست تا با کاهش مصرف برق، در کنار تامین نسبی رفاه خود، زمینه تامین برق سایر مشترکان را نیز فراهم کنند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی گفت: مصرف بی رویه برق منجر به افزایش صورتحساب مشترک می‌شود که در صورت ادامه داشتن این افزایش، محاسبه صورتحساب به روش افزایشی پلکانی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود:، اما مهم‌تر از افزایش صورتحساب، تامین برق سایر مشترکان است که در تابستان با تولید حداکثری نیروگاه‌ها و بیشترین میزان بار یا مصرف شبکه‌ها تامین می‌شود؛ لذا از مشترکان می‌خواهیم تا با چند راهکار ساده مانند استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷)، خاموش کردن یک کولر اضافه، تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کند کولر آبی، در تامین برق همه مشترکان کشور مشارکت کنند.

رجبی مشهدی از اوج مصرف امروز به میزان ۵۴ هزار و ۳۰۰ مگاوات خبر داد و ابراز داشت: پیش بینی می‌کنیم در هفته آینده به دلیل افزایش دمای هوا به این عدد ۲ تا ۳ هزار مگاوات افزوده خواهد شد؛ لذا در چنین شرایطی اگر بیشتر مشترکان یک منطقه مصرف خود را مدیریت نکنند، ظرفیت‌های تولید پاسخگو نخواهد بود و دچار محدودیت خواهیم شد. البته ایمان داریم که هموطنان ما مانند همیشه توصیه‌ها را جدی گرفته و کمال همکاری و همیاری را با ما خواهند داشت.

وی افزود: هرچند ما تمهیداتی نیز برای پاسخگویی به این میزان مصرف اندیشیده ایم، اما اگر افزایش جدی مصرف را داشته باشیم، امکان اینکه بتوانیم با این توان تامین برق در تمام ساعت‌ها را پوشش دهیم مقدور نخواهد بود.

ایشان در این گفتگو به تشریح طرح‌های تشویقی صنعت برق در تابستان امسال پرداخت و گفت: در کنار این موارد امسال تشویق‌های خوبی نیز برای کاهش مصرف درنظر گرفته ایم. به طوری که اگر مشترکی در مناطق عادی با الگوی ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان بتواند مصرف خود را نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ کیلووات ساعت برساند، قبض برقش رایگان خواهد شد و اگر بتواند مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات ساعت برساند، در کنار رایگان شدن قبض، حدود ۳۰ هزار تومان نیز از صنعت برق بستانکار خواهد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha