۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
هماهنگی صمت و توانیر برای گذر موفق از زمان اوج مصرف برق

هماهنگی صمت و توانیر برای گذر موفق از زمان اوج مصرف برق

خاموشی‌های گسترده برق در تابستان قبل، و خسارات چند صد میلیارد تومانی به بخش صنایع کشور موجب شد امسال همکاری‌های بیشتری بین وزارت صمت و شرکت توانیر بوجود بیاید.

به گزارش بازار، در خصوص خاموشیهای گسترده برق سال گذشته چند تولید کننده در این باره گفتند: تابستان ۱۴۰۰ برخی روزها تا ساعت ۷ شب برق نداشتیم. همچنین وقتی آماده تولید بودیم با قطع برق، قطعه ای که می خواستیم با آن فراوری کنیم شکست. اما امسال روند فرق کرده و قرار است با همکاری های بیشتر، بین وزارت صمت و شرکت توانیر، صنایع محدودیتهای کمتری را در تابستان تجربه کنند.

آرش کردی مدیر عامل شرکت توانیر می گوید: روند قطعی برق که سال قبل اتفاق افتاد برای امسال قابل تکرار نیست و تکرار نخواهد شد.

ناترازی برق، امسال به حدود ۱۹ هزار مگاوات، یعنی ۱۹ برابر تولید نیروگاه اتمی بوشهر می رسد که برای کاهش این عدد و در واقع برای کاهش خاموشیهای احتمالی،صنایع کشور وارد میدان شده اند و برنامه هایی برای کاهش مصرف برق و جابجائی بار انجام خواهند داد.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق ایران در این باره گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ناترازی تولید و برق را با همکاری صنایع کم خواهیم کرد و در ساعات اوج مصرف حدود ۴ هزار مگاوات را جابجا می کنیم و به دیگر ساعات منتقل می کنیم تا از آن استفاده شود.

با ورود حدود ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان، فعال شدن کامل نیروگاههای برقابی کشور، برقراری مشوقهای مالی برای کاهش مصرف و با همکاری مردم، امید است صنعت برق موفق به تامین برق پایدار و مطمئن در فصل گرما شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha