۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کهگیلویه و بویراحمد کمترین و تهران بیشترین وام ازدواج را دریافت کرده اند
مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش:

کهگیلویه و بویراحمد کمترین و تهران بیشترین وام ازدواج را دریافت کرده اند

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: در پرداخت وام‌های ازدواج، کهگیلویه و بویراحمد، کمترین تعداد ثبت نام کنندگان، وام اعطایی و مبلغ وام و تهران بیشترین را کسب کرده است.

به گزارش بازار، طبق گزارشی که بانک مرکزی به معاونت امور جوانان ارسال کرده در دو ماه اخیر امسال حدود ۴۰ درصد از متقاضیان وام ازدواج در کل کشور موفق به دریافت وام ازدواج شده اند.

متقی فر افزود: معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بصورت ماهیانه گزارش پرداختی وام‌های ازدواج را به تفکیک شهرستان‌ها از بانک مرکزی استعلام می‌گیرد و در ادامه، این استعلام‌ها را به ستادهای ساماندهی امور جوانان ارسال می‌کند.

وی گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم تا عدد پرداختی وام ازدواج در سال بالاتر برود.

متقی فر افزود: در این آمار به ترتیب کمترین تعداد ثبت نام کنندگان، وام اعطایی و مبلغ وام به کهکیلویه و بویراحمد و بیشترین به تهران تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین جمع تعداد وام اعطایی در دو ماه اخیر حدود ۸۴ هزار فقره، تعداد متقاضیان در صف بیش از ۳۲۰ هزار نفر و تعداد کل ثبت نام کنندگان حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده است.

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش گفت: متاسفانه ما در بحث وام ازدواج جوانان چندین سال است که هم در خصوص ضمانت‌ها و هم پرداخت دچار مشکل هستیم.

متقی فر افزود: زمانی که جوانان به بانک‌ها مراجعه می‌کنند با یکسری از قوانین سلیقه‌ای درخصوص تامین ضامن و یا تعداد ضامن روبرو می‌شوند.

مدیر کل توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش تاکید کرد: چنین قوانین سلیقه‌ای برای وام ازدواج جوانان در بانک مرکزی وجود ندارد، ولی علت وضع چنین قوانین سلیقه‌ای را از طرف شعب بانک‌ها می‌دانیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha