۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
رشد ۲۵ برابری واردات نفت از روسیه توسط هند
روسیه بازار آسیا را قبضه کرد

رشد ۲۵ برابری واردات نفت از روسیه توسط هند

در سال گذشته، صادرات نفت خام روسیه به هند به طور متوسط تنها ۹۶۰ هزار بشکه در ماه بود که تقریباً ۲۵ برابر کمتر از کل این ماه بود.

به گزارش بازار، رویترز روز دوشنبه به نقل از داده های Refinitiv Eikon گزارش داد که هند از فوریه ۳۴ میلیون بشکه نفت روسیه را با تخفیف وارد کرده است که بیش از ۱۰ برابر ارزش کل واردات از روسیه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۴ میلیون بشکه نفت خام روسیه در این ماه خریداری شده که نسبت به ۷.۲ میلیون بشکه در آوریل و سه میلیون بشکه در ماه مارس افزایش بزرگی یافته است. داده ها نشان می دهد که این کشور جنوب آسیا قرار است در ماه ژوئن حدود ۲۸ میلیون بشکه نفت دریافت کند.

در سال گذشته، صادرات نفت خام روسیه به هند به طور متوسط تنها ۹۶۰ هزار بشکه در ماه بود که تقریباً ۲۵ برابر کمتر از کل این ماه بود.

تحریم‌های غرب بر مسکو فرصتی را برای پالایشگاه‌های هندی ایجاد کرده است تا خرید نفت روسیه (عمدتاً نفت خام اورال) را با قیمت‌های نازل، افزایش دهند، زیرا برخی از مشتریان اروپایی آشکارا تمایلی به خرید نفت خام روسیه ندارند.

هند به دلیل ادامه خرید نفت روسیه مورد انتقاد غرب قرار گرفته است. با این حال، دهلی نو این انتقاد را رد کرده و گفته است که این واردات کسری از نیازهای کلی کشور را تشکیل می دهد. مقامات همچنین گفتند که هند به خرید نفت روسیه "ارزان" ادامه خواهد داد زیرا توقف ناگهانی می تواند هزینه ها را برای مصرف کنندگانش افزایش دهد. گزارش‌های رسانه‌های قبلی نشان داده‌اند که سومین واردکننده بزرگ نفت جهان به دنبال نفت خام روسیه با قیمت کمتر از ۷۰ دلار در هر بشکه برای جبران موانع اضافی ناشی از تحریم‌ها بوده است.

کد خبر: ۱۵۳٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha