۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی و عضویت در سامانه ثنا

مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی و عضویت در سامانه ثنا

چرا باید در سامانه ثنا عضو شویم؟ ثبت‌نام در این سامانه چه کمکی به ما می‌کند؟ سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه است که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است.

به گزارش بازار، چرا باید در سامانه ثنا عضو شویم؟ ثبت‌نام در این سامانه چه کمکی به ما می‌کند؟ سامانه ثنا یکی از سامانه‌های قوه قضاییه است که مرتبط با احراز هویت دریافت‌کنندگان خدمات قضایی است.

پیش از این برای هر کار قضایی فرد باید به دادگاه و مراجعه قانونی به صورت حضوری مراجعه می‌کرد. با توجه به روند کارهای اداری ممکن بود متقاضی روزهای متوالی برای دریافت پاسخ به این دفاتر مراجعه کند و هیچ جوابی نگیرد. در چند سال اخیر قوه قضاییه به جهت بهبود فرایند قضایی و قانونی و رفاه مردم سامانه ثنا را راه‌اندازی کرد تا افراد بتوانند به صورت الکترونیکی از کلیه اقدامات قانونی که در مراجع قضایی علیه وی صورت گرفته مطلع شود و در جریان روند پرونده‌های قضایی خود بدون نیاز به مراجعه مکرر به دادگاه‌ها قرار بگیرد. درواقع با ثبت‌نام در سامانه ثنا اخطاریه‌ها و جزییات آن از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود. در صورتی که شما نیاز به وکیل داشته باشید باید در سامانه‌ی ثنا ثبت‌نام کرده باشید. همچنین این سامانه باعث می‌شود تا دادگاه‌ها و قوه قضاییه، وقت بیشتری برای رسیدگی به اصل دعاوی و اختلافات داشته باشند.

حذف اخطاریه کاغذی باعث می‌شود تا حریم خصوصی افراد مرتبط به دعوا حفظ شود و افراد غیرمرتبط از اصل و ماهیت پرونده مطلع نشوند. همچنین با حذف اوراق فیزیکی هزینه‌های تحمیلی به دستگاه‌های قضایی کاهش پیدا می‌کند و این امر کمک زیاید هم به محیط زیست خواهد کرد. با کمک این سامانه، بسیاری از ابهامات و معضلات مرتبط با ابلاغ اوراق قضایی، رفع و رجوع شده است.

از دیگر مزایای استفاده از سامانه ثنا می‌توان به این اشاره کرد که افراد درگیر دعوی قضایی به هیچ عنوان نمی‌توانند وانمود یا ادعا کنند که ابلاغیه‌های قوه قضاییه به دستشان نرسیده است.

یکی از مزایای مهم سامانه ثنا این است که هربار با ثبت ابلاغ قضایی، پیامکی دریافت می‌کنید و بلافاصله آگاه می‌شوید که چه اتفاق قضایی برای شما رخ داده و با ورود به سامانه ثنا خواهید توانست از جزئیات رویدادهای قضایی مرتبط با خود آگاه شوید.

چگونه در سامانه ثنا ثبت‌نام کنید:

برای انجام فرایند ثبت‌نام و احراز هویت سامانه ثنا با یوآیدی ابتدا اطلاعات هویتی خود را وارد نموده و پس از ورود اطلاعات، با اخذ ویدیوی سلفی، فرایند احراز هویت را با یوآیدی انجام می دهید.

همچنین شما برای ورود به برنامه عدالت همراه و استفاده از خدمات آن از جمله گواهی عدم سوءپیشینه، ابلاغیه‌های الکترونیکی، اطلاع‌رسانی در مورد پرونده اصحاب دعوا، امکان نوبت‌دهی در محاکم قضایی و همچنین امکان شرکت در نظرسنجی‌های قوه قضاییه باید در سامانه ثنا احراز هویت کرده و رمز شخصی داشته باشید.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha