۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
مرگ و میر ناشی از آبله میمون بین ۲ تا ۵ درصد است
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

مرگ و میر ناشی از آبله میمون بین ۲ تا ۵ درصد است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ویروس آبله میمون مانند تمامی ویروس‌ها درمان قطعی ندارد البته مرگ و میر آن بسیار پایین و بر اساس برخی آمارها بین ۲ تا ۵ درصد است هرچند قطعی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه موردی از ابتلا به آبله میمون هنوز در کشور گزارش نشده است، گفت: در نشست ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد که موارد مشکوکی در کشور گزارش شده بود که هیچ کدام ثابت نشد از این رو هنوز وارد کشور نشده است.

وی افزود: وزارت بهداشت برنامه ریزی‌هایی را برای مقابله با این ویروس انجام داده و دستورالعمل‌هایی را به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای انجام اقدامات پیشگیرانه ابلاغ کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت اقدامات و تدابیر لازم در مرزها برای جلوگیری از شیوع آبله میمون انجام شده تا از افراد مشکوک تست گرفته شود و در صورت ابتلا اقدامات لازم در مورد آن‌ها انجام و قرنطینه شوند.

آبله میمون درمان قطعی ندارد
شهریاری با بیان اینکه آبله میمون درمان قطعی ندارد، گفت: این ویروس مانند تمامی ویروس‌ها درمان قطعی ندارد البته مرگ و میر آن بسیار پایین و بر اساس برخی آمارها حداکثر بین ۲ تا ۵ درصد است هر چند به دلیل ناشناخته بودن نمی‌توان به صورت قطعی در مورد میزان مرگ و میر ناشی از آن اظهارنظر کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: آبله ضایعات و آثاری را بر روی پوست صورت و اطراف چشم بر جای می‌گذارد که ممکن است ناخوشایند باشد.

کد خبر: ۱۵۳٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha