۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
صنعت پرورش میگو در استان بوشهر ۷۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است
در شرایط تحریم؛

صنعت پرورش میگو در استان بوشهر ۷۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است

بوشهر - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت:صنعت پرورش میگوی استان بوشهر در شرایط تحریم ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

به گزارش بازار، قاسم قائدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود شیوع بیماری لکه سفید میگو، شاهد عملکرد موفقیت آمیز استان در پرورش میگو در سال جاری بوده‌ایم.

وی با اشاره به پایان برداشت میگوی پرورشی استان خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و این استان از اصلی‌ترین استان‌های تولیدکننده میگوی پرورشی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به تجربه ۲۰ ساله استان بوشهر در پرورش میگو، اضافه کرد: پرورش میگو به یکی از پیشران‌های توسعه استان بوشهر شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در اغلب نوار ساحلی استان فراهم شده است.

قائدی اضافه کرد: در سال جاری علی رغم بروز مجدد بیماری لکه سفید در ۴ سایت استان که ۱۶ درصد از کل مزارع زیرکشت (۴۹ مزرعه از مجموع ۳۰۰ مزرعه فعال استان) را درگیر کرده بود ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگو از چهار هزار و ۱۶۴ استخر برداشت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر افزود: از این مقدار ۱۴ هزار تن صادر شده که بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز آوری (قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان) برای کشور در پی داشته است.

وی گفت: در سال جاری گرفتاری‌هایی برای پرورش دهندگان به وجود آمد. بروز بیماری لکه سفید اصلی ترین این مشکلات بود که مسائل دیگری از جمله حمل و نقل و سیستم سرمایش کامیون‌ها را هم به دنبال داشت.

قائدی افزود: با همکاری و هماهنگی فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی، این چالش‌ها به خوبی برطرف شد. از دیگر دستاوردهای مرتبط با این حوزه، تعمیم معافیت سهم کارفرما از حق بیمه در کارگاه‌های زیر ۵ نفر برای کل سال بود که با پیگیری‌های مستمر این دفتر صورت گرفت.

مدیرکل اقتصادی استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: استانداری ضمن پیگیری و ایجاد هماهنگی لازم برای کمک به پرورش دهندگان، با حساسیت فراوان برداشت سریع، ایمن و اقتصادی میگو از مزارع را پایش کرده و طی ۱۰ گزارش هفتگی اطلاعات و آمار برداشت میگو را به وزارت کشور منعکس کرد.

قائدی افزود: با دستور استاندار و تأکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مسائل و مشکلات این صنعت اشتغال‌زا به صورت ویژه دنبال می‌شود تا منطبق با واقعیت‌ها و بر اساس توانمندی‌های انسانی و فیزیکی موجود، تولید میگوی استان به بیش از ۵۰ هزار تن در سال برسد.

کد خبر: ۱٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha