۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در آینده ای نزدیک

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در آینده ای نزدیک

نماینده مردم پاوه، جوانرود در مجلس گفت: بعد از پیگیری‌های مستمر پیمانکار قطعی برای احداث پتروشیمی اورامانات تعیین و در آینده‌ای نزدیک عملیات اجرایی برای ساخت این پتروشیمی آغاز خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرش زره تن لهونی نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر در مجلس، از انتخاب قطعی پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی برای ساخت پروژه پتروشیمی اورامانات خبر داد و گفت: دغدغه اصلی مردم و بویژه جوانان در حوزه انتخابیه اینجانب طی سال‌ها بحث اشتغال بوده و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر انجام شده، پیمانکار برای ساخت پتروشیمی اورامانات تعیین و قرارداد آن در حال انعقاد است.

نایب رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس ادامه داد: پروسه احداث پروژه پتروشیمی اورامانات از یکسال و نیم پیش آغاز شده و این موضوع طی این مدت به صورت جدی پیگیری و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است و اکنون شاهدیم پیگیری‌های مستمر منجر به اجرایی شدن آن در آینده ای نزدیک خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اورامانات در شهرستان روانسر خواهیم بود. اعتبارات مورد نیاز احداث این پتروشیمی از سوی دولت در فاز اول به میزان ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده که با فاز توسعه‌ای آن، سرمایه گذاری مجموعا به ۱۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

زره‌تن لهونی اظهار کرد: پروژه احداث پتروشیمی اورامانات قطعا می تواند تحولات گسترده‌ای را در حوزه صنعت منطقه اورامانات به دنبال داشته و واحدهای پایین دستی آن نیز در چهار شهرستان ایجاد خواهد شد و در نهایت اشتغالزایی قابل قبولی در منطقه به دنبال خواهد داشت. همچنین براساس بررسی‌های انجام شده، طرح پتروشیمی اورامانات دارای پیوست زیست محیطی بوده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۳٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha