۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD در پی انتشار داده های مربوط به تورم آلمان
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD در پی انتشار داده های مربوط به تورم آلمان

با افزایش نرخ تورم بیش از میزان پیش بینی شده در آلمان، یورو بار دیگر از قدرت خود در مقابل دلار آمریکا کاست و گاوهای بازار را از پای درآورد.

به گزارش بازار، جفت ارز EUR/USD با وجود روند صعودی سه روزه از بالاترین سطح ماهانه قیمت خود عقب نشینی کرده است. نرخ این جفت ارز اصلی بازار فارکس، در حال حاضر حدود ۱.۰۷۵۰ معامله شده و موفق به عبور از مقاومت ۵۰-DMA در بحبوحه ضعف گسترده دلار آمریکا و همچنین ترس و احتیاط حاکم بر بازار فارکس پیش از انتشار داده های ماه می توسط وزارت خزانه داری این کشور نشده است.

واگرایی RSI نزولی نشان می دهد که گاوهای بازار EUR/USD در حال کوتاه آمدن بوده که نشان دهنده عقب نشینی قیمت به سمت ۱.۰۶۴۰ است. با این حال، بسته شدن کندل روزانه فراتر از مانع ۵۰-DMA، در به چالش کشیدن بالاترین سطح ثسمت اواخر آوریل یعنی حدود ۱.۰۹۴۰ بسیار مهم خواهد بود.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان در پایین‌ترین حد یک ماهه نزدیک به ۱۰۱.۵۰ باقی مانده و به نظر می‌رسد که ارقام پایین‌تر مصرف، درآمد و تورم ایالات متحده و همچنین تولید ناخالص داخلی اخیراً نسبت به نرخ ۰.۵۰ درصدی فدرال رزرو عقب مانده و پاسخگوی نرخ تورم فعلی نیست. صعودهای بعد از سپتامبر بلاتکلیفی معامله گران همچنین سودهای اخیر خزانه داری آمریکا را مورد بررسی قرار داد که به نوبه خود بر شاخص دلار آمریکا تأثیر گذاشت و به بازارها اجازه داد که مثبت بمانند.

معامله کنندگان بازار همچنین نگران وضع تحریم نفتی منطقه یورو بر واردات انرژی روسیه و همچنین اولین قرائت ارقام شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) آلمان در ماه می هستند که انتظار می رود ۸.۰ درصد در مقابل ۷.۸ درصد پیش بینی شده اعلام شود.

کاهش قیمت جفت ارز EUR/USD در پی انتشار داده های مربوط به تورم آلمان

شایان ذکر است که افزایش پیش‌بینی‌شده در اعداد تورم آلمان، قدرت بیشتری به سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) برای حمایت از طرح افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بانکی را می‌دهد و احتمال تصویب نرخ بهره در ماه جولای را افزایش خواهد داد.

همین امر می تواند به جفت ارز EUR/USD کمک کند تا بالاترین قیمت ماهانه خود را ثبت نماید. با این حال، کاتالیزورهای ریسک و حرکات بازار ایالات متحده به عنوان فیلترهای اضافی برای رصد بازار عمل خواهند کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha