۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
پیش بینی برداشت ۴۷ هزار تن گندم از مزارع خراسان جنوبی
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۴۷ هزار تن گندم از مزارع خراسان جنوبی

بیرجند-مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بابیان اینکه به واسطه محدودیت منابع آبی و خشکسالی برنامه‌ای برای افزایش سطح زیرکشت نداریم ،گفت: در سال جاری ۴۷ هزار تن گندم در خراسان جنوبی برداشت شود.

رزقی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی ۴۰ هزار هکتار سطح زیر کشت غلات است، اظهارکرد: از این میزان در ۱۸ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی گندم کشت می‌شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از گندم خراسان‌جنوبی به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، گفت: این برداشت مکانیزه با ۱۳۰ دستگاه کمباین و ۲۰۶ دستگاه دروگر انجام می‌شود.

رزقی ادامه‌داد: بیشرین سطح زیر کشت ما مربوط به شهرستان قاین با بیش از سه هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم است ولی در مجموع در همه نقاط خراسان جنوبی گندم گشت می‌شود و مربوط به شهر و منطقه خاصی از استان نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای برداشت مکانیزه گندم به صورت ۱۰۰ درصدی در خراسان جنوبی برنامه ای وجود دارد، گفت: این امر امکان پذیر نیست چرا که در برخی از نقاط به واسطه محدودیت ها و در سطح های خرد امکان برداشت مکانیزه گندم وجود ندارد.

مدیرامور زراعت جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: به واسطه محدودیت منابع آبی و خشکسالی برنامه‌ای برای افزایش سطح زیر کشت گندم نداریم و تصمیم ما بر افزایش عملکرد در واحد سطح است.

رزقی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال جاری از مزارع خراسان‌جنوبی ۴۷ هزار تن گندم در خراسان جنوبی برداشت شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha