۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
عبور نفت برنت از کانال ۱۲۰ دلاری

عبور نفت برنت از کانال ۱۲۰ دلاری

قیمت نفت در روز معاملاتی گذشته افزایش یافت تا هفته را با افزایش قیمت خود در حالی که کشورهای اروپایی در حال مذاکره بر سر اعمال ممنوعیت کامل نفت خام روسیه هستند، به پایان رساند.

به گزارش بازار، قیمت نفت برنت در آخرین روز معالاتی هفته گذشته با ۲.۰۳ دلار معادل ۱.۷ درصد افزایش به ۱۱۹ دلار و ۴۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکانیز با ۹۸ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۱۱۵.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

در این هفته، برنت ۶ درصد افزایش یافت و وست تگزاس نفت خام ۱.۵ درصد رشد کرد و این در حالی است که قیمت‌ها از تقاضای قوی جهانی برای سوخت حمایت کردند، به طوری که قیمت بنزین و نفت از قیمت‌ها در سال جاری پیشی گرفتند.

به گفته جان کیلداف، یکی از شرکای Again Capital LLC، تقاضا برای سوخت، به ویژه بنزین که نفت خام را با خود بالا می برد، قوی است.

همچنین، فصل رانندگی در ایالات متحده و تقاضای بالای سفر به افزایش قیمت‌ سوخت کمک کرده است. اما پیشبینی می‌شود با تأخیر در رشد عرضه، رشد تقاضا، بازار نفت احتمالاً با کمبود عرضه باقی بماند. از این رو، چشم‌اندازها برای افزایش قیمت نفت خام مثبت باقی می ماند.

به گفته مقامات، کشورهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر توافقی درباره تحریم‌های نفتی روسیه هستند که تحویل محموله‌ها را تحریم می‌کند، اما تحریم‌های نفتی را که از طریق خط لوله تحویل می‌شود به تأخیر می‌اندازد تا رضایت مجارستان و دیگر کشورهای محصور در خشکی به دست آید.

مقاومت مجارستان در برابر تحریم‌های نفتی و عدم تمایل سایر کشورها، اجرای بسته ششم تحریم‌ها توسط ۲۷ عضو اتحادیه اروپا علیه روسیه را پس از تهاجم این کشور به اوکراین متوقف کرده است.

به گفته فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، ما شاهد فرضیاتی هستیم مبنی بر اینکه تقاضا برای نفت و گاز ممکن است قوی‌تر باشد، زیرا بازار سهام نشان می‌دهد که ترس از رکود ممکن است بیش از حد مورد توجه قرار گیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کارل نهمر، صدراعظم اتریش گفت که مسکو به تعهدات خود در زمینه انتقال گاز طبیعی عمل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha