۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
از جهش قیمت نفت برنت تا احتمال کاهش تحریم‌های روسیه
قیمت نفت در یک هفته گذشته؛

از جهش قیمت نفت برنت تا احتمال کاهش تحریم‌های روسیه

قیمت نفت در آخرین روز کاری در هفته گذشته روند صعودی خود را از دست نداد و با افزایش ۱.۷ درصدی به ۱۱۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، قیمت نفت در آخرین روز کاری در هفته گذشته روند صعودی خود را از دست نداد و با افزایش ۱.۷ درصدی به ۱۱۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید.

کارشناسان و تحلیلگران بازار انرژی معتقدند این افزایش قیمت نفت به دلیل موج جدید افزایش تقاضا صورت گرفته است و ممنوعیت واردات نفت از روسیه نیز به تشدید این موضوع افزوده است.

همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از تسویه حساب با ۹۸ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۱۱۵.۰۷ دلار در هر بشکه رسید.

روند افزایش قیمت نفت در یک هفته گذشته نشان می‌دهد در طول هفته، برنت ۶ درصد افزایش یافت در حالی که نفت خام آمریکا فقط با افزایش ۱.۵ درصدی مواجه بوده است.

همچنین رصد بازار در یک هفته گذشته نشان می‌دهد قیمت نفت به دلیل بالارفتن تقاضا روند افزایشی داشته و این مسئله موجب شده است تا قیمت بنزین و سوخت نیز افزایش یابد.

در همین حال، مقامات اروپایی گفته اند کشورهای اتحادیه اروپا در حال مذاکره بر سر توافقی درباره رفع تحریم‌های نفتی علیه روسیه هستند که بتوانند از این منبع سوخت کما فی السابق استفاده کنند که رد تحریم‌های نفتی مجارستان و عدم تمایل سایر کشورها به پذیرش آن موجب شده است تا این تصمیم اتخاذ شود.

مقامات گفتند که نمایندگان دولت اتحادیه اروپا می‌توانند روز یکشنبه در بروکسل به توافقی دست یابند که رهبران آن را در نشست ۳۰ و ۳۱ مه خود تأیید کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صدراعظم اتریش گفته است مسکو به تعهدات خود برای تحویل گاز طبیعی عمل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha